Beşiktaşa Bir Sponsor Daha
Beşiktaş, Japon medya devi Mainichi-Sponichi Groupla işbirliği anlaşmasına vardı. Beşiktaşın tanıtımına yönelik yapılacak çalışmalara değinen Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, “Mainichi-Sponichi Groupla çok önemli iş ortaklıkları yapacağız” açıklamasını yaptı.
Beşiktaş, Japon medya devi Mainichi-Sponichi Groupla işbirliği anlaşmasına vardı. Beşiktaşın tanıtımına yönelik yapılacak çalışmalara değinen Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, “Mainichi-Sponichi Groupla çok önemli iş ortaklıkları yapacağız” açıklamasını yaptı.
Beşiktaş, Japon medya devi Mainichi-Sponichi Groupla işbirliği anlaşması imzaladı. Vodafone Parkta düzenlenen törene Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Hiroyuki Tsuruta, Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Atsushi Narita ve Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Takeo Iwasawa katıldı. Japonyada yaşayan ve toplantıya tercümanlık yapan iş adamı Cem Aldemirin de işbirliğinde önemli bir rol oynadığı açıklandı.
Fikret Orman: “Japonyaya seyahatimiz olacak”
Beşiktaş için çok önemli bir gün olduğunu söyleyen Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, “Uzun süredir Beşiktaşı global spor markası yapma hedefimizde istikrarlı adımlarla ilerliyoruz. Bugüne kadar birçok çalışmamız oldu. Globalleşme projesinde Çine gittik. Bu anlaşma kapsamında da Japonyaya gideceğiz. Taraftarımızın başlattığı Come to Beşiktaş akımı büyük bir ses getirdi. Bunu kullanmaya başladık. Bu slogandan yola çıkarak Ruminin güzel sözleriyle global reklamımızı çektik. Yaz aylarında Çinde sosyal medya hesaplarımızı açtık. Başta Çin olmak üzere düzenli iletişim çalışmaları ve ziyaretleri yaptık ve devam ediyoruz. Bu çalışmayı daha da ileri boyuta taşımak için güçlü iş ortaklıkları gerekiyor. Burada bu ortaklığın ilk imzasını atmak üzere bir araya geldik” açıklamasını yaptı.
“Ertuğrul Fırkateyninin yıl dönümüne denk geliyor”
Japonyanın Asyanın en önemli güçlerinden birisi olduğunu vurgulayan Orman, “Tarihimizde iki ulusu birbirine yaklaştıran önemli anlar var. 16 Eylülde Ertuğrul Fırkateyninin hüzünlü hikayesinin de yıl dönümü. 1890dan bugüne geldiğimizde, 2 gün sonra aynı günü yaşayacağız ve tatlı bir tesadüf oldu. Bu vesileyle hayatını kaybeden askerlerimize Allah rahmet eylesin. Japon halkı ve Beşiktaşın değerlerinin çok örtüştüğünü düşünüyorum ve bizi çok seveceklerini düşünüyorum. Japonyanın en köklü medya kuruluşlarından Mainichi grubunun yönetim kurulu üyeleri var. 147 yıllık bir geçmişi olan Mainichi, Japonyanın en eski gazetesi. Şu anda 50ye yakın şirketleri var ve dev bir medya grubu. Japonyada bastıkları gazetelerin toplam tirajı günde 10 milyonun üzerinde. Spor merkezli dijital yatırımların olduğu bir oluşum başlatıyorlar ve bunun ilk projesi bizim iş ortaklığımız olacak. Beşiktaşla birlikte çeşitli projeler yapılacak. Mainichi ve Japon kültürünü taraftarımıza tanıtırken, Beşiktaşı da Japonyaya tanıtmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.
Sosyal medya hesaplarının açılacağının da altını çizen Orman, “Japonyada sosyal medya hesaplarımızı açacağız ve birlikte yöneteceğiz. Mainichi için özel Beşiktaş içerikleri hazırlayacağız. Birlikte sosyal sorumluluk kampanyaları düzenleyip bunu Japonya ve Türkiyede hayata geçireceğiz. İnşallah en kısa sürede Japonya seyahatimiz olacaktır. Bu sene takımımızın durumundan dolayı Çine gidemedik ama seneye Japonyaya gideceğiz” ifadelerini kullandı.
Takeo Iwasawa: “Olimpiyatlara yönelik çalışmalarımız var”
Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Takeo Iwasawa, Japonyanın en köklü medya kuruluşu olduklarının altını çizerek, “Sadece bir medya kuruluşu dışında gazetelerimiz, dergilerimiz, televizyonlarımız ve radyolarımız var. Bunun dışında yıl içinde birçok spor etkinliği de yapıyoruz. Dünyanın çok çeşitli noktalarında muhabirlerimiz, ofislerimiz ve milyonlarca okurumuz var. 2020 Olimpiyatları Tokyoda düzenlenecek. Bu konuyla ilgili olarak İstanbulla yarışmıştık. Japon halkının spora ilgisi günden güne artıyor. Olimpiyatlara yönelik, ileri teknolojiyi medyaya aktarma konusunda ciddi çalışmalarımız var. Başkanın da belirttiği gibi 2 gün sonra Ertuğrul Fırkateyninin batışının yıl dönümü. 1890 yılındaki bu üzücü olayın ardından iki ülkenin dostluğu başladı ve bu dostluk sıkı şekilde ilerlemekte. Ertuğrul Fırkateyninin bizim için çok önemi var. Bu olay yaşandığında bu durumu Japonyaya duyuran ilk gazete olduk. Ayrıca gazetemiz Japon halkına yönelik bir bağış kampanyası başlattı. 2015 yılında iki ülke tarafından Ertuğrul filmi yapıldı. Bu filmin de ana sponsorlarından birisi bizdik. Bugün burada bulunan diğer yönetim kurulu üyemiz Narita Beyin abisi bu filmin prodüktörü. Ertuğrul olayından sonra iki ülke, birbirine destek olan, her felakette ilk koşan ülke oldu” dedi.
“Come to Beşiktaşı duyduk ve geldik”
Mainichi Group olarak insana çok önem verdiklerinin altını çizen Takeo Iwasawa, “Doğa ve sosyal sorumluluk projelerine destek veren bir grubuz. Bizler de Beşiktaşın Come to Beşiktaş sloganını duyduktan sonra, Beşiktaşın insana, doğaya değer veren bir kulüp olduğunu öğrendik ve bu mesaja cevap olarak bugün burada bulunuyoruz. Japonya başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde Beşiktaş isminin duyulması için projeler yapacağız. Spor, dili ve ırkı gözetmeksizin herkesin ortak dilidir. Yapacağımız bu ortaklık ve projeler doğrultusunda birlikte kazanç sağlayacağız. Son yıllarda Beşiktaşın büyük başarıları bizim dikkatimizi çekti ve o yüzden buradayız. Bizim en önemli hedefimiz ilk etapta Japonyada Beşiktaş makasını herkese duyurmak. Medya olarak özellikle genç nesle yönelik birçok çalışma yapıyoruz. Medya olarak gençlerin özellikle Beşiktaşa ilgi duyması ve ileride Beşiktaşta oynama isteği oluşturmayı hedefliyoruz. Japonyada futbol günden güne popülerleşiyor ve ilgi artıyor. Bizler de aslında buraya gelmeden önce Beşiktaşla ilgili bilgi sahibiydik. Buraya gelince insanların Beşiktaş aşkını yakından hissettik ve bizler de bunu gönlümüze yerleştirdik. Japonyaya döndükten sonra gönlümüze koyduğumuz bu sevgiyi anlatmak için ilk adımı atmış olacağız” diye konuştu.
“Beşiktaşa yönelik çalışma”
Japonyada çok meşhur anime karakterlerin olduğu hatırlatılan Iwasawa, “Japonya bu konuda dünyanın en önde gelen ülkesi. Bizlerin de bu anime sektöründe Beşiktaşla ilgili bir projesi var. Aslında bugün sizlerle ayrıntılarını paylaşamayacağım birçok proje var” dedi.
Japon futbolcu Nagatomonun Galatasarayda olmasına karşın kendilerinin Beşiktaşla anlaşmaya varmasına da değinen Takeo Iwasawa, “Bizler için önemli olan gönüllerin bir olması. Beşiktaşla gönlümüzün bir olduğunu hissettik. Gönlümüzün bir olduğunu hissettiğimiz için Come to Beşiktaş projesi, Nagatomonun Galatasarayda oynamasının önüne geçti ve bu nedenle buradayız” açıklamasında bulundu.
Orman: “Kagawayı istedik ama olmadı”
Basketbol takımı konusunda da işbirliğine gideceklerini söyleyen Fikret Orman, “Futbol üzerinden başlayacak olan bu anlaşma, basketbol, voleybol olarak devam edecek. Basketbol takımı da Japonyaya gidecek. Burada turnuvalar düzenlenecek. Önemli olan niyettir. İyi iletişim kurarsak sponsorluklar da gelecektir. Beşiktaşı dünya üzerinde herkese tanıtmayı hedefliyoruz. Mainichi Group, sadece Japonyada değil, Uzak Doğunun birçok yerinde çok etkililer. 250nin üzerinde temsilcilikleri var dünyada. Bu iletişim sonucunda sponsorluklar da gelecektir. Bizim amacımız sponsorluk almak için iletişim kurmak değil. Bizim amacımız Beşiktaşı tanıtmak. İletişimi sağlamak ve doğru sosyal sorumluluk projeleriyle çocuklara ve insanlara dokunmak istiyoruz. İlk amacımız bu. Kagawa çok önemli bir futbolcu ve biz de kendisiyle ilgilendik bu sene. Oyuncu Almanyadan ayrılmak istemedi. Yoksa biz temas ettik. Bu dönemde transfer için düşündüğümüz bir oyuncuydu. Almanyayı terk etmek istemediği için olmadı bu transfer. Zaman içinde bütün takımlarımızda Japon oyuncu görmek isteriz” diyerek sözlerini tamamladı.
“Dilek tuttum, içinde şampiyonluklar var”
Açıklamaların ardından, Takeo Iwasawa, Japonyadan getirdiği bir hediyeyi Başkan Fikret Ormana sundu. Japon geleneklerinde olan bir karakter getirdiklerini söyleyen Iwasawa, “Japonya geleneklerinde çok istediğiniz bir şeyin olmasını dilediğiniz zaman böyle bir karakter var. Olmasını istediğiniz zaman bu karakterin bir gözünü boyuyorsunuz. Bizler de Beşiktaşla işbirliğine başlamayı dilemiştik ve bugün de başkanımızla birlikte iki gözü de boyamak istiyoruz” dedi.
Başkan Fikret Orman da karakterin gözünü boyarken, “Dilek tuttum, içinde şampiyonluklar da var” ifadelerini kullandı.
Toplu fotoğraf çekiminin ardından toplantı tamamlandı.
Beşiktaş, Japon medya devi Mainichi-Sponichi Groupla işbirliği anlaşması imzaladı. Vodafone Parkta düzenlenen törene Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Hiroyuki Tsuruta, Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Atsushi Narita ve Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Takeo Iwasawa katıldı. Japonyada yaşayan ve toplantıya tercümanlık yapan iş adamı Cem Aldemirin de işbirliğinde önemli bir rol oynadığı açıklandı.
Fikret Orman: “Japonyaya seyahatimiz olacak”
Beşiktaş için çok önemli bir gün olduğunu söyleyen Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, “Uzun süredir Beşiktaşı global spor markası yapma hedefimizde istikrarlı adımlarla ilerliyoruz. Bugüne kadar birçok çalışmamız oldu. Globalleşme projesinde Çine gittik. Bu anlaşma kapsamında da Japonyaya gideceğiz. Taraftarımızın başlattığı Come to Beşiktaş akımı büyük bir ses getirdi. Bunu kullanmaya başladık. Bu slogandan yola çıkarak Ruminin güzel sözleriyle global reklamımızı çektik. Yaz aylarında Çinde sosyal medya hesaplarımızı açtık. Başta Çin olmak üzere düzenli iletişim çalışmaları ve ziyaretleri yaptık ve devam ediyoruz. Bu çalışmayı daha da ileri boyuta taşımak için güçlü iş ortaklıkları gerekiyor. Burada bu ortaklığın ilk imzasını atmak üzere bir araya geldik” açıklamasını yaptı.
“Ertuğrul Fırkateyninin yıl dönümüne denk geliyor”
Japonyanın Asyanın en önemli güçlerinden birisi olduğunu vurgulayan Orman, “Tarihimizde iki ulusu birbirine yaklaştıran önemli anlar var. 16 Eylülde Ertuğrul Fırkateyninin hüzünlü hikayesinin de yıl dönümü. 1890dan bugüne geldiğimizde, 2 gün sonra aynı günü yaşayacağız ve tatlı bir tesadüf oldu. Bu vesileyle hayatını kaybeden askerlerimize Allah rahmet eylesin. Japon halkı ve Beşiktaşın değerlerinin çok örtüştüğünü düşünüyorum ve bizi çok seveceklerini düşünüyorum. Japonyanın en köklü medya kuruluşlarından Mainichi grubunun yönetim kurulu üyeleri var. 147 yıllık bir geçmişi olan Mainichi, Japonyanın en eski gazetesi. Şu anda 50ye yakın şirketleri var ve dev bir medya grubu. Japonyada bastıkları gazetelerin toplam tirajı günde 10 milyonun üzerinde. Spor merkezli dijital yatırımların olduğu bir oluşum başlatıyorlar ve bunun ilk projesi bizim iş ortaklığımız olacak. Beşiktaşla birlikte çeşitli projeler yapılacak. Mainichi ve Japon kültürünü taraftarımıza tanıtırken, Beşiktaşı da Japonyaya tanıtmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.
Sosyal medya hesaplarının açılacağının da altını çizen Orman, “Japonyada sosyal medya hesaplarımızı açacağız ve birlikte yöneteceğiz. Mainichi için özel Beşiktaş içerikleri hazırlayacağız. Birlikte sosyal sorumluluk kampanyaları düzenleyip bunu Japonya ve Türkiyede hayata geçireceğiz. İnşallah en kısa sürede Japonya seyahatimiz olacaktır. Bu sene takımımızın durumundan dolayı Çine gidemedik ama seneye Japonyaya gideceğiz” ifadelerini kullandı.
Takeo Iwasawa: “Olimpiyatlara yönelik çalışmalarımız var”
Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Takeo Iwasawa, Japonyanın en köklü medya kuruluşu olduklarının altını çizerek, “Sadece bir medya kuruluşu dışında gazetelerimiz, dergilerimiz, televizyonlarımız ve radyolarımız var. Bunun dışında yıl içinde birçok spor etkinliği de yapıyoruz. Dünyanın çok çeşitli noktalarında muhabirlerimiz, ofislerimiz ve milyonlarca okurumuz var. 2020 Olimpiyatları Tokyoda düzenlenecek. Bu konuyla ilgili olarak İstanbulla yarışmıştık. Japon halkının spora ilgisi günden güne artıyor. Olimpiyatlara yönelik, ileri teknolojiyi medyaya aktarma konusunda ciddi çalışmalarımız var. Başkanın da belirttiği gibi 2 gün sonra Ertuğrul Fırkateyninin batışının yıl dönümü. 1890 yılındaki bu üzücü olayın ardından iki ülkenin dostluğu başladı ve bu dostluk sıkı şekilde ilerlemekte. Ertuğrul Fırkateyninin bizim için çok önemi var. Bu olay yaşandığında bu durumu Japonyaya duyuran ilk gazete olduk. Ayrıca gazetemiz Japon halkına yönelik bir bağış kampanyası başlattı. 2015 yılında iki ülke tarafından Ertuğrul filmi yapıldı. Bu filmin de ana sponsorlarından birisi bizdik. Bugün burada bulunan diğer yönetim kurulu üyemiz Narita Beyin abisi bu filmin prodüktörü. Ertuğrul olayından sonra iki ülke, birbirine destek olan, her felakette ilk koşan ülke oldu” dedi.
“Come to Beşiktaşı duyduk ve geldik”
Mainichi Group olarak insana çok önem verdiklerinin altını çizen Takeo Iwasawa, “Doğa ve sosyal sorumluluk projelerine destek veren bir grubuz. Bizler de Beşiktaşın Come to Beşiktaş sloganını duyduktan sonra, Beşiktaşın insana, doğaya değer veren bir kulüp olduğunu öğrendik ve bu mesaja cevap olarak bugün burada bulunuyoruz. Japonya başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde Beşiktaş isminin duyulması için projeler yapacağız. Spor, dili ve ırkı gözetmeksizin herkesin ortak dilidir. Yapacağımız bu ortaklık ve projeler doğrultusunda birlikte kazanç sağlayacağız. Son yıllarda Beşiktaşın büyük başarıları bizim dikkatimizi çekti ve o yüzden buradayız. Bizim en önemli hedefimiz ilk etapta Japonyada Beşiktaş makasını herkese duyurmak. Medya olarak özellikle genç nesle yönelik birçok çalışma yapıyoruz. Medya olarak gençlerin özellikle Beşiktaşa ilgi duyması ve ileride Beşiktaşta oynama isteği oluşturmayı hedefliyoruz. Japonyada futbol günden güne popülerleşiyor ve ilgi artıyor. Bizler de aslında buraya gelmeden önce Beşiktaşla ilgili bilgi sahibiydik. Buraya gelince insanların Beşiktaş aşkını yakından hissettik ve bizler de bunu gönlümüze yerleştirdik. Japonyaya döndükten sonra gönlümüze koyduğumuz bu sevgiyi anlatmak için ilk adımı atmış olacağız” diye konuştu.
“Beşiktaşa yönelik çalışma”
Japonyada çok meşhur anime karakterlerin olduğu hatırlatılan Iwasawa, “Japonya bu konuda dünyanın en önde gelen ülkesi. Bizlerin de bu anime sektöründe Beşiktaşla ilgili bir projesi var. Aslında bugün sizlerle ayrıntılarını paylaşamayacağım birçok proje var” dedi.
Japon futbolcu Nagatomonun Galatasarayda olmasına karşın kendilerinin Beşiktaşla anlaşmaya varmasına da değinen Takeo Iwasawa, “Bizler için önemli olan gönüllerin bir olması. Beşiktaşla gönlümüzün bir olduğunu hissettik. Gönlümüzün bir olduğunu hissettiğimiz için Come to Beşiktaş projesi, Nagatomonun Galatasarayda oynamasının önüne geçti ve bu nedenle buradayız” açıklamasında bulundu.
Orman: “Kagawayı istedik ama olmadı”
Basketbol takımı konusunda da işbirliğine gideceklerini söyleyen Fikret Orman, “Futbol üzerinden başlayacak olan bu anlaşma, basketbol, voleybol olarak devam edecek. Basketbol takımı da Japonyaya gidecek. Burada turnuvalar düzenlenecek. Önemli olan niyettir. İyi iletişim kurarsak sponsorluklar da gelecektir. Beşiktaşı dünya üzerinde herkese tanıtmayı hedefliyoruz. Mainichi Group, sadece Japonyada değil, Uzak Doğunun birçok yerinde çok etkililer. 250nin üzerinde temsilcilikleri var dünyada. Bu iletişim sonucunda sponsorluklar da gelecektir. Bizim amacımız sponsorluk almak için iletişim kurmak değil. Bizim amacımız Beşiktaşı tanıtmak. İletişimi sağlamak ve doğru sosyal sorumluluk projeleriyle çocuklara ve insanlara dokunmak istiyoruz. İlk amacımız bu. Kagawa çok önemli bir futbolcu ve biz de kendisiyle ilgilendik bu sene. Oyuncu Almanyadan ayrılmak istemedi. Yoksa biz temas ettik. Bu dönemde transfer için düşündüğümüz bir oyuncuydu. Almanyayı terk etmek istemediği için olmadı bu transfer. Zaman içinde bütün takımlarımızda Japon oyuncu görmek isteriz” diyerek sözlerini tamamladı.
“Dilek tuttum, içinde şampiyonluklar var”
Açıklamaların ardından, Takeo Iwasawa, Japonyadan getirdiği bir hediyeyi Başkan Fikret Ormana sundu. Japon geleneklerinde olan bir karakter getirdiklerini söyleyen Iwasawa, “Japonya geleneklerinde çok istediğiniz bir şeyin olmasını dilediğiniz zaman böyle bir karakter var. Olmasını istediğiniz zaman bu karakterin bir gözünü boyuyorsunuz. Bizler de Beşiktaşla işbirliğine başlamayı dilemiştik ve bugün de başkanımızla birlikte iki gözü de boyamak istiyoruz” dedi.
Başkan Fikret Orman da karakterin gözünü boyarken, “Dilek tuttum, içinde şampiyonluklar da var” ifadelerini kullandı.
Toplu fotoğraf çekiminin ardından toplantı tamamlandı.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!