B.o.w İstka Şehitler Abidesinde
İstanbul Teknik Üniversitesi Güneş Arabası Ekibi (İTÜGAE) tarafından tasarlanan ve güneş enerjisi ile çalışan elektrikli otomobil B.O.W İSTKA, Türkiye turu çerçevesinde Çanakkaleye geldi.
İstanbul Teknik Üniversitesi Güneş Arabası Ekibi (İTÜGAE) tarafından tasarlanan ve güneş enerjisi ile çalışan elektrikli otomobil B.O.W İSTKA, Türkiye turu çerçevesinde Çanakkaleye geldi.
İstanbuldan çıkan elektrikli araç B.O.W İSTKAnın ilk durağı Çanakkale oldu. Yaklaşık 700 kilometre gidebilen elektrikli araç B.O.W İSTKA Gelibolu Yarımadası Şehitler Abidesine gelerek, mini bir gösteri turu yaptı. Çanakkalenin ardından Bursa, Eskişehir ve Ankaraya gittikten sonra 5 günlük turu içerisinde bin 471 kilometre kat edecek. Aracın turu, Beştepe Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde son bulacak.
Aracın özellikleri hakkında bilgi veren İTÜ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği 4ünci sınıf öğrencisi Ömer Nezih Atalay, “Bu tura çıkma amacımız İTÜ Rektörlüğü destekli projemizde Türkiyedeki vatandaşlarımızı teknolojik gelişmeler hakkında bilgilendirmek aynı zamanda araca eklediğimiz yeni teknolojilerin testini gerçekleştirmek amacı ile 5 günlük mini bir Türkiye turuna çıktık. Bu tur kapsamında çok önemli olan 16 Temmuz gününde Şehitlerimizi anmak ve onların bize emanet bıraktığı teknolojik gelişmeleri ileriye taşıyarak, daha iyi seviyelere getirmek adına çalışmalarımızı sürdürdüğümüzü göstermek istedik. 140 km/s hız yapabilen bu aracımızın 6.1 kws batarya paketi bulunmaktadır. Sadece bataryası ile 345 km yol alabilmektedir. Fakat görmüş olduğunuz üzerinde ki güneş panelleri eklendiğinde bu mesafe 750 kmye kadar çıkabilmektedir. Normal düz bir yolda 75 km saat hızla hiç durmadan güneşten aldığı enerji ile gidebilme kapasitesine sahiptir. Görmüş olduğunuz araç 171 kilo ağırlığında ve karbonfiber maddesinden oluşmaktadır. Bu elektrikli araçların yoğunluğu önümüzde ki dönem artacaktır. Hali hazırda Cumhurbaşkanımızın açıklamaları ile görmüş olduğunuz elektrikli otomobil projesi ile gerek vergilerden gerekse fiyat anlamında daha ucuz araçlar piyasaya sunularak, bu araçların yaygınlaşması sağlanacaktır. Altyapı olarak gereken mühendis adayları da bizim ve bizim gibi proje takımları sayesinde oluşacaktır. Bu aracı 2017 senesinde yapmış olup, 2017 Ekim ayında Avustralyada ki dünya turnuvasında yarıştırdık. 3 bin kilometre zorlu koşullarda Türkiyeyi temsil etme şansı bulduk” dedi.
İstanbuldan çıkan elektrikli araç B.O.W İSTKAnın ilk durağı Çanakkale oldu. Yaklaşık 700 kilometre gidebilen elektrikli araç B.O.W İSTKA Gelibolu Yarımadası Şehitler Abidesine gelerek, mini bir gösteri turu yaptı. Çanakkalenin ardından Bursa, Eskişehir ve Ankaraya gittikten sonra 5 günlük turu içerisinde bin 471 kilometre kat edecek. Aracın turu, Beştepe Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde son bulacak.
Aracın özellikleri hakkında bilgi veren İTÜ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği 4ünci sınıf öğrencisi Ömer Nezih Atalay, “Bu tura çıkma amacımız İTÜ Rektörlüğü destekli projemizde Türkiyedeki vatandaşlarımızı teknolojik gelişmeler hakkında bilgilendirmek aynı zamanda araca eklediğimiz yeni teknolojilerin testini gerçekleştirmek amacı ile 5 günlük mini bir Türkiye turuna çıktık. Bu tur kapsamında çok önemli olan 16 Temmuz gününde Şehitlerimizi anmak ve onların bize emanet bıraktığı teknolojik gelişmeleri ileriye taşıyarak, daha iyi seviyelere getirmek adına çalışmalarımızı sürdürdüğümüzü göstermek istedik. 140 km/s hız yapabilen bu aracımızın 6.1 kws batarya paketi bulunmaktadır. Sadece bataryası ile 345 km yol alabilmektedir. Fakat görmüş olduğunuz üzerinde ki güneş panelleri eklendiğinde bu mesafe 750 kmye kadar çıkabilmektedir. Normal düz bir yolda 75 km saat hızla hiç durmadan güneşten aldığı enerji ile gidebilme kapasitesine sahiptir. Görmüş olduğunuz araç 171 kilo ağırlığında ve karbonfiber maddesinden oluşmaktadır. Bu elektrikli araçların yoğunluğu önümüzde ki dönem artacaktır. Hali hazırda Cumhurbaşkanımızın açıklamaları ile görmüş olduğunuz elektrikli otomobil projesi ile gerek vergilerden gerekse fiyat anlamında daha ucuz araçlar piyasaya sunularak, bu araçların yaygınlaşması sağlanacaktır. Altyapı olarak gereken mühendis adayları da bizim ve bizim gibi proje takımları sayesinde oluşacaktır. Bu aracı 2017 senesinde yapmış olup, 2017 Ekim ayında Avustralyada ki dünya turnuvasında yarıştırdık. 3 bin kilometre zorlu koşullarda Türkiyeyi temsil etme şansı bulduk” dedi.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!