Altun: “Aracınızın Kışlık Bakımını Yaptırın Ki Sizi Yarı Yolda Bırakmasın”
Makine Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şube Başkanı Dr. Aziz Hakan Altun, yazlık donanım ve ilaveleri bulunan araç sahiplerinin araçlarını daha soğuk havalara hazırlamalarının zamanının geldiğini söyledi.
Makine Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şube Başkanı Dr. Aziz Hakan Altun, yazlık donanım ve ilaveleri bulunan araç sahiplerinin araçlarını daha soğuk havalara hazırlamalarının zamanının geldiğini söyledi.
MMO Konya Şube Başkanı Dr. Aziz Hakan Altun, yazlık donanım ve ilaveleri bulunan araç sahiplerinin araçlarını daha soğuk havalara hazırlamalarının zamanının geldiğini kaydederek, Kış aylarının soğuk, nemli ve ağır trafik koşulları zayıf sistemlerin çöküşüne sebep olabilmektedir dedi.
Altun, vatandaşların araçlarını kışa hazırlanmak için yapması gereken konuları şu şekilde sıraladı: Aracın boyasını ve camlarını kontrol etmek ve sorunlu yerleri belirlemek için en iyi yöntem aracın elle yıkanmasıdır. Paslanmayı önlemek için bu kontrol çok önemlidir. Jantların üzerindeki tuz, yağ ve kir temizlenmelidir. Pas varsa bakımı yapılmalıdır. Kullanıcı el kitabı okunarak tavsiye edilen bakım koşulları takip edilmelidir. El kitabı aracın bakımı konusunda en önemli bilgiyi verecek ve en kapsamlı yolu gösterecektir. Motor soğutma sistemindeki (radyatördeki) sıvı değiştirilmelidir. Bu sıvının seviyesi, durumu ve konsantrasyonunu periyodik olarak kontrol edilmelidir. Bu kontrol yapılırken motorun çalışmadığından ve soğumuş olduğundan emin olunmalıdır. Zor çalışma, arada durma ve zorlanma gibi bir performans problemi varsa, bu tamir ettirilmelidir. Böylelikle daha iyi bir yakıt tüketimi yanında ilerideki daha pahalı tamiratın da önüne geçilmiş olur. Basit bir şey bile aracınızın katalitik konvertörünü bozabilir. Eğer gerekli işlemleri kendiniz yapamıyorsanız, bakım için gittiğiniz tamir servisin veya araç üreticisi yetkili servisinin, yeterli olup olmadığından emin olun. Aracınızı emin ellere teslim edin. Kayış, hortum ve kablo gibi harici uzantıların sıkılıklarının ve durumlarının uzman oto tamircileri tarafından kontrol edilmeleri gerekiyor. Sahip olduğunuz kişisel bakım setleri genelde uygun aletleri içermeyebilir. Aracın yıllık bakımları muntazam yaptırılmalıdır. Çalışmasından memnun olunmayan kalorifer (ısıtma) sistemi yetkili servise götürülüp tamir ettirilmelidir. Yağ ve yağ filtresi kullanım el kitabına uygun olarak değiştirilmelidir. Çoğu zaman ihmal edilen bu konu, aracın ömrünü uzatan en önemli bakımdır. Hava, yakıt ve diğer filtreler el kitabında tavsiye edilen şekilde değiştirilmelidir. Yedek lastik dahil, tüm lastiklerin durumları kontrol edilmelidir. Basınçlarını kontrol ederken lastiklerin soğuk olmasına dikkat edilmelidir. Aşınmış, yamulmuş gibi şekilde göze çarpan anormal durumlar dikkate alınmalıdır. Transmisyon kontrol ettirilmelidir. Basit bir bakım büyük masrafların önüne geçebilir. Aracın frenleri mutlaka kontrol ettirilmelidir. Tüm aydınlatma sistemi ve ampulleri gözden geçirilmelidir. Çalışmayanlar yenilenmelidir. Yıpranmış silecek lastikleri yenilenmelidir. Camları yıkamada kullanılan sıvının eksik olmadığından emin olunmalıdır. Paspaslar sabunla yıkatılmalıdır. Böylece varsa tuz ve yağlı kısımlar temizlenecektir. İç kısımdaki vinil yüzeylerin çatlama ve kurumalarını önlemek için özel cilası ile bakımını yapılmalıdır. Yukarıda sözü edilenleri vatandaşlarımız kendileri yapamıyorsa yetkili bir servise başvurmalıdırlar. Araç kullanımından oluşabilecek üzücü ve ölümlere varan olay ve kazaların olmamasını temenni ediyor, bütün vatandaşlarımıza kazasız günler diliyorum.
MMO Konya Şube Başkanı Dr. Aziz Hakan Altun, yazlık donanım ve ilaveleri bulunan araç sahiplerinin araçlarını daha soğuk havalara hazırlamalarının zamanının geldiğini kaydederek, Kış aylarının soğuk, nemli ve ağır trafik koşulları zayıf sistemlerin çöküşüne sebep olabilmektedir dedi.
Altun, vatandaşların araçlarını kışa hazırlanmak için yapması gereken konuları şu şekilde sıraladı: Aracın boyasını ve camlarını kontrol etmek ve sorunlu yerleri belirlemek için en iyi yöntem aracın elle yıkanmasıdır. Paslanmayı önlemek için bu kontrol çok önemlidir. Jantların üzerindeki tuz, yağ ve kir temizlenmelidir. Pas varsa bakımı yapılmalıdır. Kullanıcı el kitabı okunarak tavsiye edilen bakım koşulları takip edilmelidir. El kitabı aracın bakımı konusunda en önemli bilgiyi verecek ve en kapsamlı yolu gösterecektir. Motor soğutma sistemindeki (radyatördeki) sıvı değiştirilmelidir. Bu sıvının seviyesi, durumu ve konsantrasyonunu periyodik olarak kontrol edilmelidir. Bu kontrol yapılırken motorun çalışmadığından ve soğumuş olduğundan emin olunmalıdır. Zor çalışma, arada durma ve zorlanma gibi bir performans problemi varsa, bu tamir ettirilmelidir. Böylelikle daha iyi bir yakıt tüketimi yanında ilerideki daha pahalı tamiratın da önüne geçilmiş olur. Basit bir şey bile aracınızın katalitik konvertörünü bozabilir. Eğer gerekli işlemleri kendiniz yapamıyorsanız, bakım için gittiğiniz tamir servisin veya araç üreticisi yetkili servisinin, yeterli olup olmadığından emin olun. Aracınızı emin ellere teslim edin. Kayış, hortum ve kablo gibi harici uzantıların sıkılıklarının ve durumlarının uzman oto tamircileri tarafından kontrol edilmeleri gerekiyor. Sahip olduğunuz kişisel bakım setleri genelde uygun aletleri içermeyebilir. Aracın yıllık bakımları muntazam yaptırılmalıdır. Çalışmasından memnun olunmayan kalorifer (ısıtma) sistemi yetkili servise götürülüp tamir ettirilmelidir. Yağ ve yağ filtresi kullanım el kitabına uygun olarak değiştirilmelidir. Çoğu zaman ihmal edilen bu konu, aracın ömrünü uzatan en önemli bakımdır. Hava, yakıt ve diğer filtreler el kitabında tavsiye edilen şekilde değiştirilmelidir. Yedek lastik dahil, tüm lastiklerin durumları kontrol edilmelidir. Basınçlarını kontrol ederken lastiklerin soğuk olmasına dikkat edilmelidir. Aşınmış, yamulmuş gibi şekilde göze çarpan anormal durumlar dikkate alınmalıdır. Transmisyon kontrol ettirilmelidir. Basit bir bakım büyük masrafların önüne geçebilir. Aracın frenleri mutlaka kontrol ettirilmelidir. Tüm aydınlatma sistemi ve ampulleri gözden geçirilmelidir. Çalışmayanlar yenilenmelidir. Yıpranmış silecek lastikleri yenilenmelidir. Camları yıkamada kullanılan sıvının eksik olmadığından emin olunmalıdır. Paspaslar sabunla yıkatılmalıdır. Böylece varsa tuz ve yağlı kısımlar temizlenecektir. İç kısımdaki vinil yüzeylerin çatlama ve kurumalarını önlemek için özel cilası ile bakımını yapılmalıdır. Yukarıda sözü edilenleri vatandaşlarımız kendileri yapamıyorsa yetkili bir servise başvurmalıdırlar. Araç kullanımından oluşabilecek üzücü ve ölümlere varan olay ve kazaların olmamasını temenni ediyor, bütün vatandaşlarımıza kazasız günler diliyorum.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!