Türk Doğaltaşları, İtalyada Görücüye Çıktı
Ege Maden İhracatçıları Birliğinin organize ettiği Verona Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonuna katılan sekiz Türk doğaltaş üreticisi firma, İtalyada altı ithalatçı firma ile ikili iş görüşmeleri ve fuar ziyareti gerçekleştirdi ve yeni ihracat bağlantılarıyla Türkiyede döndü. Türkiye, doğaltaş sektöründen 2018 yılında 2,5 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Ege Maden İhracatçıları Birliğinin organize ettiği Verona Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonuna katılan sekiz Türk doğaltaş üreticisi firma, İtalyada altı ithalatçı firma ile ikili iş görüşmeleri ve fuar ziyareti gerçekleştirdi ve yeni ihracat bağlantılarıyla Türkiyede döndü. Türkiye, doğaltaş sektöründen 2018 yılında 2,5 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Türkiye ihracatta katma değerli sektörlerinin başında gelen doğaltaş sektöründen 2018 yılında 2,5 milyar dolar ihracat hedefliyor. Türkiye, 2018 yılında Ocak-Eylül döneminde 1 milyar 423 milyon dolarlık doğaltaş ihracatı gerçekleştirdi. Çin Halk Cumhuriyeti 584 milyon dolarlık ihracat tutarıyla zirvede yer alırken, Amerika Birleşik Devletlerine 223 milyon dolarlık doğaltaş ihraç edildi. Suudi Arabistan 74 milyon dolarlık Türk taşı tercih ederken, Hindistana ihracat 61 milyon dolar oldu. Irak ise 46 milyon dolarlık Türk taşı aldı. Avrupanın en büyük doğaltaş fuarı olan, İtalyanın Verona kentinde 26-29 Eylül tarihleri arasında düzenlenen Marmomac 2018 International Exhibition of Stone Design and Technology Fuarında Türk doğaltaşları görücüye çıktı. Marmomac Fuarının sektördeki en son gelişmeleri keşfetme fırsatı sunduğunu dile getiren Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, Marmomac Fuarının aynı zamanda doğaltaş endüstrisindeki en gelişmiş teknolojileri görmek ve en ileri taş işleme sistemleri ile buluşmak için en önemli platformlardan biri olduğunu, verimli bir organizasyona imza attıklarını kaydetti.
Doğaltaş sektöründe dünyadaki yeni trendleri gördük
Marmomac 2018 Fuarı kapsamında düzenledikleri Sektörel Ticaret Heyetine katılan firmaların ithalatçı firmalarla ikili iş görüşmeleri yanında dünyanın dört bir tarafından gelen ve fuara stant kurarak katılan bin 636 firmanın stantlarını gezme olanağı bulduğuna işaret eden EMİB Başkanı Kaya, Verona Fuarı tüm üretici, tasarımcı ve sektör temsilcilerini bir araya getiren bir özelliğe sahip. Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonuna katılan firmalarımız İtalyada önemli ticari bağlantılara imza attılar. Öte yandan, doğaltaş sektöründe iyi uygulamaları, yeni doğaltaş işleme teknolojilerini görme fırsatı yakaladılar. Firmalarımız bu başarılı örnekleri kendi iş süreçlerine entegre ederek katma değerli üretim yapma ve rekabetçiliklerini arttırmanın ipuçlarına eriştiler” diye konuştu.
Kapalı sistem çalışan maden ocağı ziyaret edildi
Sektörel Ticaret Heyeti kapsamında halen faaliyette olan kapalı sistem çalışan maden ocağı ziyaret ettiklerini anlatan Kaya, şöyle devam etti:
Katılımcı firmalarımız kapalı maden ocağı işleyişi ve tarihi hakkında bilgilendi. Birçok mermercimiz için iyi bir deneyim oldu. Akabinde Zovencedo şehrinde bulunan iki adet antik mermer ocağını ziyaret ettik. Zovencedo Belediye Başkanı Luigina Crivellaro, bizleri gezdirdi ve şu anda müzeye dönüştürülmüş eski ocaklar Cava Cice ve Casa Rupestre hakkında bilgiler verdi. Bu mermer ocakları günümüzde düğün organizasyonu, önemli günlerin kutlamaları ve şenlikler için kullanılıyor. Bu deneyimi yaşamakta bizlerin ufkunu açtı. Son olarak ise; dünyaca ünlü Peotta Armando firmasının showroomunu ziyaret etme fırsatımız oldu.”
Türkiye ihracatta katma değerli sektörlerinin başında gelen doğaltaş sektöründen 2018 yılında 2,5 milyar dolar ihracat hedefliyor. Türkiye, 2018 yılında Ocak-Eylül döneminde 1 milyar 423 milyon dolarlık doğaltaş ihracatı gerçekleştirdi. Çin Halk Cumhuriyeti 584 milyon dolarlık ihracat tutarıyla zirvede yer alırken, Amerika Birleşik Devletlerine 223 milyon dolarlık doğaltaş ihraç edildi. Suudi Arabistan 74 milyon dolarlık Türk taşı tercih ederken, Hindistana ihracat 61 milyon dolar oldu. Irak ise 46 milyon dolarlık Türk taşı aldı. Avrupanın en büyük doğaltaş fuarı olan, İtalyanın Verona kentinde 26-29 Eylül tarihleri arasında düzenlenen Marmomac 2018 International Exhibition of Stone Design and Technology Fuarında Türk doğaltaşları görücüye çıktı. Marmomac Fuarının sektördeki en son gelişmeleri keşfetme fırsatı sunduğunu dile getiren Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, Marmomac Fuarının aynı zamanda doğaltaş endüstrisindeki en gelişmiş teknolojileri görmek ve en ileri taş işleme sistemleri ile buluşmak için en önemli platformlardan biri olduğunu, verimli bir organizasyona imza attıklarını kaydetti.
Doğaltaş sektöründe dünyadaki yeni trendleri gördük
Marmomac 2018 Fuarı kapsamında düzenledikleri Sektörel Ticaret Heyetine katılan firmaların ithalatçı firmalarla ikili iş görüşmeleri yanında dünyanın dört bir tarafından gelen ve fuara stant kurarak katılan bin 636 firmanın stantlarını gezme olanağı bulduğuna işaret eden EMİB Başkanı Kaya, Verona Fuarı tüm üretici, tasarımcı ve sektör temsilcilerini bir araya getiren bir özelliğe sahip. Sektörel Ticaret Heyeti Organizasyonuna katılan firmalarımız İtalyada önemli ticari bağlantılara imza attılar. Öte yandan, doğaltaş sektöründe iyi uygulamaları, yeni doğaltaş işleme teknolojilerini görme fırsatı yakaladılar. Firmalarımız bu başarılı örnekleri kendi iş süreçlerine entegre ederek katma değerli üretim yapma ve rekabetçiliklerini arttırmanın ipuçlarına eriştiler” diye konuştu.
Kapalı sistem çalışan maden ocağı ziyaret edildi
Sektörel Ticaret Heyeti kapsamında halen faaliyette olan kapalı sistem çalışan maden ocağı ziyaret ettiklerini anlatan Kaya, şöyle devam etti:
Katılımcı firmalarımız kapalı maden ocağı işleyişi ve tarihi hakkında bilgilendi. Birçok mermercimiz için iyi bir deneyim oldu. Akabinde Zovencedo şehrinde bulunan iki adet antik mermer ocağını ziyaret ettik. Zovencedo Belediye Başkanı Luigina Crivellaro, bizleri gezdirdi ve şu anda müzeye dönüştürülmüş eski ocaklar Cava Cice ve Casa Rupestre hakkında bilgiler verdi. Bu mermer ocakları günümüzde düğün organizasyonu, önemli günlerin kutlamaları ve şenlikler için kullanılıyor. Bu deneyimi yaşamakta bizlerin ufkunu açtı. Son olarak ise; dünyaca ünlü Peotta Armando firmasının showroomunu ziyaret etme fırsatımız oldu.”
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!