Kerevitaş, İkinci Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı
Borsa İstanbula kote en büyük ikinci gıda şirketi olan Kerevitaş, 2018 yılının 2. çeyrek bilanço sonuçlarını açıkladı. Kerevitaş Kamu Aydınlatma Platformuna (KAP) yaptığı açıklamada, 2018in ilk altı ayında 134.8 milyon TLlik FAVÖK(Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı)elde ederek, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 75 artış sağladığını duyurdu.
Borsa İstanbula kote en büyük ikinci gıda şirketi olan Kerevitaş, 2018 yılının 2. çeyrek bilanço sonuçlarını açıkladı. Kerevitaş Kamu Aydınlatma Platformuna (KAP) yaptığı açıklamada, 2018in ilk altı ayında 134.8 milyon TLlik FAVÖK(Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı)elde ederek, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 75 artış sağladığını duyurdu.
Yıldız Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Kerevitaşın, Dondurulmuş Gıda ve Konserve İş Birimi 2018 yılının ilk yarısında geçen seneye göre yüzde 189 artışla 35.8 milyon TL FAVÖK elde ederken; Yağ İş Birimi ise yüzde 53 artışla 99 milyon TL FAVÖK elde etti. Böylelikle konsolide FAVÖK 2018in ilk yarısında 134.8 milyon TLye ulaştı.
Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, 2. çeyrek bilanço sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, “İkinci çeyrek ve ilk 6 aylık finansal sonuçlara baktığımızda Kerevitaş olarak satış kanalının ve ürün portföyünün, maliyet ve fiyat dengesinin doğru yönetilmesi sonucu satış hasılatımızın çok üzerinde faaliyet karı büyümesi ve kar marjı artışları gerçekleştirdik. Gerek yağ gerekse dondurulmuş gıda ve konservede sunduğumuz yenilikler müşterilerimiz tarafından beğenildi, hane penetrasyonumuz arttı; bu da Superfresh, Bizimyağ ve Teremyağ gibi ana markaların liderliğini pekiştirdi. İhracat gelirlerindeki artış tüm kategorilerde yurtiçi satış gelirlerindeki büyümenin üstünde seyretti. Ekiplerimiz odaklandığımız pazarlarda markalarımızı büyütürken yeni pazarlara açılma yolunda da önemli adımlar attı. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan büyüme iş sonuçlarımıza olumlu katkı sağladı” dedi.
Türkiyede dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi olan Kerevitaş Gıda Sanayi, ikinci çeyrek sonu itibarıyla geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 6lık artışla cirosunu 1.264 milyon TLye yükseltti. Kerevitaşın Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) ise 2018 yılının ilk yarısında 134.8 milyon TL olarak gerçekleşti. Etkin maliyet ve gider yönetimi ile geçen yılın ilk 6 ayına göre yıllık 4 puanın üzerinde iyileşme sağlanan FAVÖK marjı ise yüzde 10.7ye ulaştı.
Yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz
Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, 2nci çeyrek bilanço sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, “İkinci çeyrek ve ilk 6 aylık finansal sonuçlara baktığımızda Kerevitaş olarak satış kanalının ve ürün portföyünün maliyet ve fiyat dengesinin doğru yönetilmesi sonucu satış hasılatımızın çok üzerinde faaliyet karı büyümesi ve kar marjı artışları gerçekleştirdik. Gerek yağ gerekse dondurulmuş gıda ve konserve iş biriminde sunduğumuz yenilikler müşterilerimiz tarafından beğenildi, hane penetrasyonumuz arttı; bu da Superfresh, Bizimyağ ve Teremyağ olmak üzere ana markaların liderliğini pekiştirdi. Margarin pazarında da uzun bir aradan sonra ilk altı ayda pazar büyüdü; biz de pazarın üstünde performans göstererek liderliğimizi pekiştirdik. Kerevitaş olarak yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz” dedi.
6 kıtada 70den fazla ülkeye ihracat
2018 yılı itibarıyla ihracattaki başarıların da altını çizen Aldemir, 2018in ilk yarısında 181 milyon TLye yakın ihracat yaptıklarını; bu oranla geçtiğimiz yıla göre yüzde 55lik artış yakaladıklarını hatırlattı. Geçtiğimiz yıl Beslerin satın alınmasıyla hem dağıtım zincirinde hem de üretimde iyileştirmeler yapıldığını kaydeden Aldemir, bu satın almayla yeni pazarlara yaptıkları ihracatın da arttığını dile getirdi.
Aldemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kerevitaş olarak 6 kıtada 70den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat gelirlerindeki artış tüm kategorilerde yurtiçi satış gelirlerindeki büyümenin üstünde seyretti. Ekiplerimiz odaklandığımız pazarlarda markalarımızı büyütürken yeni pazarlara açılma yolunda da önemli adımlar attı. Özellikle Ortadoğu pazarına hem margarin, hem de dondurulmuş gıda ve konserve alanında sunduğumuz yeni ürünlerle ihracatta geçen seneye oranla yüzde 50ninüzerinde önemli bir ivme yakaladık. İhracatta yakaladığımız artışı her geçen yıl sürdürmeyi ve kârlılığımıza pozitif etkisini artırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan büyüme iş sonuçlarımıza olumlu katkı sağladı.”
Yıldız Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Kerevitaşın, Dondurulmuş Gıda ve Konserve İş Birimi 2018 yılının ilk yarısında geçen seneye göre yüzde 189 artışla 35.8 milyon TL FAVÖK elde ederken; Yağ İş Birimi ise yüzde 53 artışla 99 milyon TL FAVÖK elde etti. Böylelikle konsolide FAVÖK 2018in ilk yarısında 134.8 milyon TLye ulaştı.
Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, 2. çeyrek bilanço sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, “İkinci çeyrek ve ilk 6 aylık finansal sonuçlara baktığımızda Kerevitaş olarak satış kanalının ve ürün portföyünün, maliyet ve fiyat dengesinin doğru yönetilmesi sonucu satış hasılatımızın çok üzerinde faaliyet karı büyümesi ve kar marjı artışları gerçekleştirdik. Gerek yağ gerekse dondurulmuş gıda ve konservede sunduğumuz yenilikler müşterilerimiz tarafından beğenildi, hane penetrasyonumuz arttı; bu da Superfresh, Bizimyağ ve Teremyağ gibi ana markaların liderliğini pekiştirdi. İhracat gelirlerindeki artış tüm kategorilerde yurtiçi satış gelirlerindeki büyümenin üstünde seyretti. Ekiplerimiz odaklandığımız pazarlarda markalarımızı büyütürken yeni pazarlara açılma yolunda da önemli adımlar attı. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan büyüme iş sonuçlarımıza olumlu katkı sağladı” dedi.
Türkiyede dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi olan Kerevitaş Gıda Sanayi, ikinci çeyrek sonu itibarıyla geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 6lık artışla cirosunu 1.264 milyon TLye yükseltti. Kerevitaşın Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) ise 2018 yılının ilk yarısında 134.8 milyon TL olarak gerçekleşti. Etkin maliyet ve gider yönetimi ile geçen yılın ilk 6 ayına göre yıllık 4 puanın üzerinde iyileşme sağlanan FAVÖK marjı ise yüzde 10.7ye ulaştı.
Yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz
Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, 2nci çeyrek bilanço sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada, “İkinci çeyrek ve ilk 6 aylık finansal sonuçlara baktığımızda Kerevitaş olarak satış kanalının ve ürün portföyünün maliyet ve fiyat dengesinin doğru yönetilmesi sonucu satış hasılatımızın çok üzerinde faaliyet karı büyümesi ve kar marjı artışları gerçekleştirdik. Gerek yağ gerekse dondurulmuş gıda ve konserve iş biriminde sunduğumuz yenilikler müşterilerimiz tarafından beğenildi, hane penetrasyonumuz arttı; bu da Superfresh, Bizimyağ ve Teremyağ olmak üzere ana markaların liderliğini pekiştirdi. Margarin pazarında da uzun bir aradan sonra ilk altı ayda pazar büyüdü; biz de pazarın üstünde performans göstererek liderliğimizi pekiştirdik. Kerevitaş olarak yakaladığımız büyümeyi sürdüreceğiz” dedi.
6 kıtada 70den fazla ülkeye ihracat
2018 yılı itibarıyla ihracattaki başarıların da altını çizen Aldemir, 2018in ilk yarısında 181 milyon TLye yakın ihracat yaptıklarını; bu oranla geçtiğimiz yıla göre yüzde 55lik artış yakaladıklarını hatırlattı. Geçtiğimiz yıl Beslerin satın alınmasıyla hem dağıtım zincirinde hem de üretimde iyileştirmeler yapıldığını kaydeden Aldemir, bu satın almayla yeni pazarlara yaptıkları ihracatın da arttığını dile getirdi.
Aldemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kerevitaş olarak 6 kıtada 70den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat gelirlerindeki artış tüm kategorilerde yurtiçi satış gelirlerindeki büyümenin üstünde seyretti. Ekiplerimiz odaklandığımız pazarlarda markalarımızı büyütürken yeni pazarlara açılma yolunda da önemli adımlar attı. Özellikle Ortadoğu pazarına hem margarin, hem de dondurulmuş gıda ve konserve alanında sunduğumuz yeni ürünlerle ihracatta geçen seneye oranla yüzde 50ninüzerinde önemli bir ivme yakaladık. İhracatta yakaladığımız artışı her geçen yıl sürdürmeyi ve kârlılığımıza pozitif etkisini artırmayı amaçlıyoruz. Ayrıca turizm sektöründe yaşanan büyüme iş sonuçlarımıza olumlu katkı sağladı.”
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!