İzmirin Turist Sayısında Yüzde 42Lik Artış
İzmir Büyükşehir Belediyesinin iki yılda 7 milyon lira kaynak aktardığı İzmir Turizm Tanıtma Vakfı (İZTAV), kent turizmini canlandırmak için çoğu Avrupadan 44 ülkede tanıtımlarını sürdürüyor. İngilizce olarak hazırlanan 25er saniyelik 6 film, Youtubeda 13 milyondan fazla izlendi. İzmir İl Kültür Turizm Müdürlüğü verilerine göre, 2018in ilk 7 ayında geçen seneye oranla turist sayısında yüzde 42lik artış oldu.
İzmir Büyükşehir Belediyesinin iki yılda 7 milyon lira kaynak aktardığı İzmir Turizm Tanıtma Vakfı (İZTAV), kent turizmini canlandırmak için çoğu Avrupadan 44 ülkede tanıtımlarını sürdürüyor. İngilizce olarak hazırlanan 25er saniyelik 6 film, Youtubeda 13 milyondan fazla izlendi. İzmir İl Kültür Turizm Müdürlüğü verilerine göre, 2018in ilk 7 ayında geçen seneye oranla turist sayısında yüzde 42lik artış oldu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlunun başkanlığını üstlendiği İZTAV, kente gelen turist sayısını artırmak ve İzmirin turizmle büyümesini sağlamak için tematik turizm anlayışı ile tanıtım atağını sürdürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesinin son iki yılda 7 milyon lira kaynak aktardığı İZTAV, düzenlediği dijital kampanya kapsamında 44 ülkede İzmir iletişimi yaptı; Youtubede 21 ülkede, Instagramda ise tüm Avrupada İzmirin farklı yönlerini ön plana çıkaran videolar yayınlatarak kentin tanıtımını gerçekleştirdi.
Turist sayısı 584 bin 777ye ulaştı
İzmir İl Kültür Turizm verilerine göre, geçtiğimiz seneye göre kente gelen yabancı turist sayısında yüzde 42.63 oranında bir artış oldu ve turist sayısı 584 bin 777ye ulaştı. 2017 yılında bir önceki yıla göre artış oranı yüzde 6 olmuş ve 409 bin 991 kişiye ulaşılmıştı. İZTAV yetkilileri, bu hızla 2015 yılından sonra ilk kez 1 milyon turist barajının aşılmasını beklediklerini söyledi. Sektör temsilcileri ise turist sayısındaki artışın tanıtım atağının yanı sıra İzmirin huzurlu ortamı, Adnan Menderes Havalimanına dış hatlardan gelen sefer sayısı ve turizm yatırımlarının artışına bağlanabileceğini belirtti. Sene sonunda 1 milyon 100 bin turistin İzmire gelmesinin yolunun da reklam kampanyasının devam etmesinden geçtiğini ifade etti.
İzmire in fazla turist Almanya, Hollanda, İngiltere, Belçika ve Fransadan gelirken Çin, Polonya, ve Rusyadan gelen turist sayılarında da geçen seneye oranla iki kat artış olduğuna dikkat çekildi. Müze ziyaretçi sayıları da 2016 ve 2017de 1 milyonun altında kalırken, bu senenin ilk 7 ayında bu sayı 1 milyon 286 bin 322ye ulaştı. En çok ilgiyi Efes görse de, bu sene en fazla ziyaretçi artışı Bazilikada gerçekleşti.
2019 hazırlıkları başladı
İZTAVın yürüttüğü dijital kampanya kapsamında İngilizce olarak hazırlanan yemek, tarih, deniz, doğa ve güneş temalı 25er saniyelik 6 film, mayıs sonundan itibaren Instagram ve Youtubede yayınlanmaya başladı. Ağustos ayının sonuna kadar filmler Youtubede 13 milyon kez izlenirken, Instagramda da 4 milyon kişiye ulaştı. Youtubedaki tanıtım filmlerine en büyük ilgi İtalya, Fransa, Yunanistan Romanya, İngiltere ve İspanyadan gösterilirken, Instagram yayınları ise en çok Ukrayna, Yunanistan, Rusya ve İtalyada izlendi. İZTAV yetkilileri, tanıtım kampanyasının yılsonuna kadar süreceğini, 2019 yılı tanıtım faaliyetleri için de şimdiden çalışmalara başladıklarını bildirdi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlunun başkanlığını üstlendiği İZTAV, kente gelen turist sayısını artırmak ve İzmirin turizmle büyümesini sağlamak için tematik turizm anlayışı ile tanıtım atağını sürdürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesinin son iki yılda 7 milyon lira kaynak aktardığı İZTAV, düzenlediği dijital kampanya kapsamında 44 ülkede İzmir iletişimi yaptı; Youtubede 21 ülkede, Instagramda ise tüm Avrupada İzmirin farklı yönlerini ön plana çıkaran videolar yayınlatarak kentin tanıtımını gerçekleştirdi.
Turist sayısı 584 bin 777ye ulaştı
İzmir İl Kültür Turizm verilerine göre, geçtiğimiz seneye göre kente gelen yabancı turist sayısında yüzde 42.63 oranında bir artış oldu ve turist sayısı 584 bin 777ye ulaştı. 2017 yılında bir önceki yıla göre artış oranı yüzde 6 olmuş ve 409 bin 991 kişiye ulaşılmıştı. İZTAV yetkilileri, bu hızla 2015 yılından sonra ilk kez 1 milyon turist barajının aşılmasını beklediklerini söyledi. Sektör temsilcileri ise turist sayısındaki artışın tanıtım atağının yanı sıra İzmirin huzurlu ortamı, Adnan Menderes Havalimanına dış hatlardan gelen sefer sayısı ve turizm yatırımlarının artışına bağlanabileceğini belirtti. Sene sonunda 1 milyon 100 bin turistin İzmire gelmesinin yolunun da reklam kampanyasının devam etmesinden geçtiğini ifade etti.
İzmire in fazla turist Almanya, Hollanda, İngiltere, Belçika ve Fransadan gelirken Çin, Polonya, ve Rusyadan gelen turist sayılarında da geçen seneye oranla iki kat artış olduğuna dikkat çekildi. Müze ziyaretçi sayıları da 2016 ve 2017de 1 milyonun altında kalırken, bu senenin ilk 7 ayında bu sayı 1 milyon 286 bin 322ye ulaştı. En çok ilgiyi Efes görse de, bu sene en fazla ziyaretçi artışı Bazilikada gerçekleşti.
2019 hazırlıkları başladı
İZTAVın yürüttüğü dijital kampanya kapsamında İngilizce olarak hazırlanan yemek, tarih, deniz, doğa ve güneş temalı 25er saniyelik 6 film, mayıs sonundan itibaren Instagram ve Youtubede yayınlanmaya başladı. Ağustos ayının sonuna kadar filmler Youtubede 13 milyon kez izlenirken, Instagramda da 4 milyon kişiye ulaştı. Youtubedaki tanıtım filmlerine en büyük ilgi İtalya, Fransa, Yunanistan Romanya, İngiltere ve İspanyadan gösterilirken, Instagram yayınları ise en çok Ukrayna, Yunanistan, Rusya ve İtalyada izlendi. İZTAV yetkilileri, tanıtım kampanyasının yılsonuna kadar süreceğini, 2019 yılı tanıtım faaliyetleri için de şimdiden çalışmalara başladıklarını bildirdi.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!