E-Ticaret Girişimlerinin Yüzde 79U, Son Bir Yılda Gelirlerini Artırdı
Araştırmaya göre, 2018 yılının ilk 6 ayında gelirlerini artıran girişimcilerin yarısının, yılın geri kalanına dair en büyük endişesi döviz kurundaki artışlar. Öte yandan, küresel e-ticaret devi Amazonun Türkiyeye gelişini heyecanla bekleyen katılımcıların yüzde 87si, Amazon Türkiyede mağaza açtığını veya açmak istediğini belirtiyor.
Araştırmaya göre, 2018 yılının ilk 6 ayında gelirlerini artıran girişimcilerin yarısının, yılın geri kalanına dair en büyük endişesi döviz kurundaki artışlar. Öte yandan, küresel e-ticaret devi Amazonun Türkiyeye gelişini heyecanla bekleyen katılımcıların yüzde 87si, Amazon Türkiyede mağaza açtığını veya açmak istediğini belirtiyor.
İnternet üzerinden satış yapan girişimcilerin e-ticaret operasyonlarını tek bir noktadan yönetmelerini sağlayan bulut tabanlı e-ticaret çözümü Dopigo, 150den fazla e-ticaret girişimcisinin katılımıyla ikinci kez gerçekleştirdiği E-Ticaret Görünüm Araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Yüzde 83ü son 5 yıl içinde e-ticarete katılan girişimcilerden alınan bilgiler; sektörün 2018in ilk 6 ayındaki performasını ve yılın geri kalanına ilişkin ticari beklentileri gözler önüne serdi.
e-ticaret girişimlerinin yüzde 79u gelirlerini geçen seneye göre artırdı
Araştırmaya katılanlardan, ekonomik risklerin arttığı geçmiş 6 ayda yaptıkları yatırımları değerlendirmelerini istendi. 2018in ilk yarısında e-ticaret girişimcilerinin yüzde 76sı yeni satış kanallarını kullanarak, yüzde 54ü yeni ürün fikirleri bularak, yüzde 24ü ofis, mağaza ve depo yatırımı yaparak, kalanı ise yeni teknoloji satın alımlarıyla büyüme yoluna gitti. 2017 yılının verileriyle karşılaştırıldığında; yeni teknoloji satın alımlarında ve yeni çalışanları işe alma oranlarında ciddi bir küçülme görüldü. Yatırımların geri dönüşüne bakıldığında; girişimcilerin yüzde 40ı yaptığı yatırımdan daha az, yüzde 28i yatırımın iki katından fazla, yüzde 7,4ü ise 5 katından fazla kazanç elde ettiğini belirtti.
Yılın ilk yarısında e-ticaretten elde ettikleri gelirleri de değerlendiren katılımcıların yüzde 79u, önceki seneye göre gelirlerinin artığını açıklarken; yüzde 13,5i gelirlerinde düşüş olduğunu, yüzde 7,5i ise gelirlerinin aynı kaldığını ifade etti. Fiziksel, toptan ya da e-ticaret satış kanallarından elde edilen gelirler karşılaştırıldığında, araştırmaya katılanların yüzde 71i en çok geliri e-ticaret üzerinden sağladıklarını belirtti. Fiziksel mağazalardan daha çok kazananların oranı yüzde 18, gelirlerinin çoğu toptan satışlardan gelenlerin oranı ise yüzde 11 oldu.
Katılımcıların yaklaşık yüzde 55i, 2018 yılının ilk 6 ayında e-ticaretteki ortalama faaliyet büyüklüklerinin yüzde 10dan fazla arttığını söyledi. Girişimcilerin yüzde 80i ise tüm ekonomik koşullara rağmen gelecek 6 ayda e-ticaret faaliyetlerinde artış bekliyor.
e-ticaret için saatli bomba: Döviz kuru
e-ticaret girişimcilerinin 2017 yılındaki ortak problemleri sırasıyla paketleme, fatura kesme, stok takibi ve ürün araştırmaydı. 2018in ilk 6 ayında yaşanan en büyük sıkıntı ise son dönemdeki hareketli döviz kurlarının etkisiyle ürün fiyatlandırması oldu. Bunu paketleme, ürün araştırma ve stok takibi izledi. 2018 yılının ikinci yarısı için beklenen en büyük riskin yüzde 50 oranla döviz kurundaki artış olduğunu belirten katılımcılar, bunun neticesinde kargo maliyetlerinin artmasından ve yüksek enflasyon oranlarından endişe duyuyor. Katılımcıların yüzde 3,6sı ise en düşük riski, müşterilerin e-ticaret harcamalarının azalması olarak görülüyor.
Amazonun gelişi heyecan oluşturuyor
Araştırmaya katılan girişimcilerin yarısından fazlası online pazar yerleri, yüzde 26sı internet siteleri ve yüzde 13ü fiziksel mağazalar aracılığıyla satış yapıyor. n11, GittiGidiyor, Hepsiburada gibi online pazar yerlerinde satış yapan katılımcıların yüzde 47si kendilerine ait özgün bir e-ticaret sitesine de sahip.
Türkiye e-ticaret piyasasına güçlü bir oyuncu olarak girecek olan Amazon, e-ticarette faaliyet gösteren KOBİleri heyecanlandırdı. Amazonda var olmak, küresel bir e-ticaret deneyimi anlamına da geliyor. Yüzde 90ı yurt dışına satış yapmayan e-ticaret girişimcilerinin yüzde 87si, Amazon Türkiyede mağaza açtığını veya açmak istediğini belirtti. Hali hazırda yüzde 10u Amazondan satış yaparken, yüzde 75i yurt dışı operasyon fikirlerine açık olduğunu ifade etti.
İnternet üzerinden satış yapan girişimcilerin e-ticaret operasyonlarını tek bir noktadan yönetmelerini sağlayan bulut tabanlı e-ticaret çözümü Dopigo, 150den fazla e-ticaret girişimcisinin katılımıyla ikinci kez gerçekleştirdiği E-Ticaret Görünüm Araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Yüzde 83ü son 5 yıl içinde e-ticarete katılan girişimcilerden alınan bilgiler; sektörün 2018in ilk 6 ayındaki performasını ve yılın geri kalanına ilişkin ticari beklentileri gözler önüne serdi.
e-ticaret girişimlerinin yüzde 79u gelirlerini geçen seneye göre artırdı
Araştırmaya katılanlardan, ekonomik risklerin arttığı geçmiş 6 ayda yaptıkları yatırımları değerlendirmelerini istendi. 2018in ilk yarısında e-ticaret girişimcilerinin yüzde 76sı yeni satış kanallarını kullanarak, yüzde 54ü yeni ürün fikirleri bularak, yüzde 24ü ofis, mağaza ve depo yatırımı yaparak, kalanı ise yeni teknoloji satın alımlarıyla büyüme yoluna gitti. 2017 yılının verileriyle karşılaştırıldığında; yeni teknoloji satın alımlarında ve yeni çalışanları işe alma oranlarında ciddi bir küçülme görüldü. Yatırımların geri dönüşüne bakıldığında; girişimcilerin yüzde 40ı yaptığı yatırımdan daha az, yüzde 28i yatırımın iki katından fazla, yüzde 7,4ü ise 5 katından fazla kazanç elde ettiğini belirtti.
Yılın ilk yarısında e-ticaretten elde ettikleri gelirleri de değerlendiren katılımcıların yüzde 79u, önceki seneye göre gelirlerinin artığını açıklarken; yüzde 13,5i gelirlerinde düşüş olduğunu, yüzde 7,5i ise gelirlerinin aynı kaldığını ifade etti. Fiziksel, toptan ya da e-ticaret satış kanallarından elde edilen gelirler karşılaştırıldığında, araştırmaya katılanların yüzde 71i en çok geliri e-ticaret üzerinden sağladıklarını belirtti. Fiziksel mağazalardan daha çok kazananların oranı yüzde 18, gelirlerinin çoğu toptan satışlardan gelenlerin oranı ise yüzde 11 oldu.
Katılımcıların yaklaşık yüzde 55i, 2018 yılının ilk 6 ayında e-ticaretteki ortalama faaliyet büyüklüklerinin yüzde 10dan fazla arttığını söyledi. Girişimcilerin yüzde 80i ise tüm ekonomik koşullara rağmen gelecek 6 ayda e-ticaret faaliyetlerinde artış bekliyor.
e-ticaret için saatli bomba: Döviz kuru
e-ticaret girişimcilerinin 2017 yılındaki ortak problemleri sırasıyla paketleme, fatura kesme, stok takibi ve ürün araştırmaydı. 2018in ilk 6 ayında yaşanan en büyük sıkıntı ise son dönemdeki hareketli döviz kurlarının etkisiyle ürün fiyatlandırması oldu. Bunu paketleme, ürün araştırma ve stok takibi izledi. 2018 yılının ikinci yarısı için beklenen en büyük riskin yüzde 50 oranla döviz kurundaki artış olduğunu belirten katılımcılar, bunun neticesinde kargo maliyetlerinin artmasından ve yüksek enflasyon oranlarından endişe duyuyor. Katılımcıların yüzde 3,6sı ise en düşük riski, müşterilerin e-ticaret harcamalarının azalması olarak görülüyor.
Amazonun gelişi heyecan oluşturuyor
Araştırmaya katılan girişimcilerin yarısından fazlası online pazar yerleri, yüzde 26sı internet siteleri ve yüzde 13ü fiziksel mağazalar aracılığıyla satış yapıyor. n11, GittiGidiyor, Hepsiburada gibi online pazar yerlerinde satış yapan katılımcıların yüzde 47si kendilerine ait özgün bir e-ticaret sitesine de sahip.
Türkiye e-ticaret piyasasına güçlü bir oyuncu olarak girecek olan Amazon, e-ticarette faaliyet gösteren KOBİleri heyecanlandırdı. Amazonda var olmak, küresel bir e-ticaret deneyimi anlamına da geliyor. Yüzde 90ı yurt dışına satış yapmayan e-ticaret girişimcilerinin yüzde 87si, Amazon Türkiyede mağaza açtığını veya açmak istediğini belirtti. Hali hazırda yüzde 10u Amazondan satış yaparken, yüzde 75i yurt dışı operasyon fikirlerine açık olduğunu ifade etti.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!