Deniz İpek Yolu Projesinde Türkiyenin Yeri Ayrı
Türkiyede liman işletmeciliği konusunda dünya ile aynı eşdeğerde olduğu kaydediliyor. Hem yerli sermaye hem de yabancı sermayenin ülkeye girişiyle Türkiyede yatırımlar yapması liman işletmeleri konusunda dünyadaki en büyük 10 sermayeden yedisi, Türkiyede yatırım yapmış bulunması Türkiyenin yükselen bir pazar olduğunu gösterir nitelikte. Kumport Liman işletmeleri İcra Kurulu Başkanı Özgür Soy, Önümüzdeki yıl on tane vinç alıyoruz ve bu sayede en büyük gemilere hizmet edebilecek duruma gelecek limanımız. 18 bin konteyneri aynı anda taşıyabilen, 400 metre boyu olan gemileri alabilecek hale geliyoruz dedi.
Türkiyede liman işletmeciliği konusunda dünya ile aynı eşdeğerde olduğu kaydediliyor. Hem yerli sermaye hem de yabancı sermayenin ülkeye girişiyle Türkiyede yatırımlar yapması liman işletmeleri konusunda dünyadaki en büyük 10 sermayeden yedisi, Türkiyede yatırım yapmış bulunması Türkiyenin yükselen bir pazar olduğunu gösterir nitelikte. Kumport Liman işletmeleri İcra Kurulu Başkanı Özgür Soy, Önümüzdeki yıl on tane vinç alıyoruz ve bu sayede en büyük gemilere hizmet edebilecek duruma gelecek limanımız. 18 bin konteyneri aynı anda taşıyabilen, 400 metre boyu olan gemileri alabilecek hale geliyoruz dedi.
Türkiyenin dış ticaretinin çok büyük bir kısmı deniz yolu ile yapılıyor. Türkiyede limanlara çok ciddi yatırımlar yapılıyor. Liman işletmeleri konusunda dünyada ki en büyük 10 sermayeden yedisi, Türkiyede yatırım yapmış durumda. Türk limanları 5 sene sonra ki şartlara bile hazır. Çinin deniz taşımacılığına farklı bir soluk getirecek olan ‘Tek Kuşak Tek Yol diğer adı ile Deniz İpek Yolu Projesinin bir gölgesinin Türkiye üzerinden geçmesi neticesinde Çinin üç büyük devlet firması Türkiyede liman işletmeciliğine çok büyük yatırım yaparken Türkiye ekonomisine katkı sağlayacağı bildiriliyor.
Kumport Liman işletmeleri İcra Kurulu Başkanı Özgür Soy, Türkiyede liman işletmeciliği ve deniz taşımacılığı ile ilgili açıklamalarda bulundu. Liman işletmeciliğinin tamamen Türkiyenin dış ticareti ile bağlantılı bir konu olduğunu kaydeden Özgür Soy, Türkiyenin dış ticaretinin yaklaşık yüzde doksanı deniz yolu ile yapılıyor. Yılın ilk yarısına baktığımızda kurla ilgili fazla bir hareketlilik olmadığı için Türkiyenin dış ticareti kuvvetliydi, genel bir büyüme oldu. Hem ithalatta hem ihracatta büyüme oldu. Bununla beraber limanların iş hacimleri iyiydi. Tüm limanlarda ilk yarıda yüzde on civarı bir büyüme gerçekleşti. İhracatta bir miktar kuvvetlenme bekliyoruz. İhracatçılar daha sıkı çalışıyorlar, atak yapıyorlar, yeni pazarlar kazanmaya çalışıyorlar, bununla beraber ihracatta bir miktar büyüme bekliyoruz dedi.
En büyük on sermayeden yedisi Türkiyede yatırım yaptı
Türkiyede bazı limanların oldukça geliştiğine dikkat çeken Özgür Soy, Türkiye limanları şu an hazırlar, bundan 5 sene sonrasına da hazırlar. Bundan bir 7-8 yıl önce farklı bir tablo vardı. Liman sayısı fazlaydı ama nitelik anlamında limanlar zayıftı. Geleceğe hazır değildik diyorduk ama Türkiyede limanlara ciddi yatırım yapıldı. Hem yerli sermaye hem de yabancı sermayenin ülkeye girişiyle Türkiyede çok büyük yatırımlar yapıldı. Liman işletmeleri konusunda dünyadaki en büyük 10 sermayeden yedisi, Türkiyede yatırım yapmış bulunmakta. Bu yatırımlar sayesinde belli yerlerde kapasite fazlası bile var diyebiliriz. Türkiye limanları geleceğe hazırlar. Önümüzdeki yıl on tane vinç alıyoruz ve bu sayede en büyük gemilere hizmet edebilecek duruma gelecek limanımız. 18 bin konteyneri aynı anda taşıyabilen, 400 metre boyu olan gemileri alabilecek hale geliyoruz. Denizi doldurarak bir miktar daha büyümek istiyoruz. Bununla ilgili izinlere de sahibiz. Bu yatırımları 3 sene içinde yapacağız. Onun dışında biz şu an organik büyümeye odaklıyız. Fırsatlar çıkarsa, şirket alımları da olabilir ifadelerini kullandı.
Stratejik projeye Türkiyede dahil
Çinin şu an dünyada serbest ticaretin bayrağını taşıyan ülke haline geldiğini belirten Soy, sözlerini şöyle tamamladı: İpek yolu projesi yani Bir Kuşak Bir Yol Projesi, Çin Başkanının kendi projesi. Bu proje Dünyaya yayıldı ve birçok yatırımcı buldu. Bu yol projesi ile ilgi ciddi yatırımlar yapılıyor, hatta bir yatırım bankası kuruldu. Türkiyede üyelerden bir tanesi. Bu proje bütün Avrasya kıtasını tek bir pazar haline getirecek bir proje aslında. Çok stratejik bir proje. Eskiden Çin kendini korumak, soyutlamak için Çin Seddini yapmış. Şu an ise tam tersini yapıyor ve Çin, Dünyaya elini uzatıyor. Küreselliğin bayraktarı Çin oldu. Amerika fazla kendi içine kapandı. İngiltere Avrupa birliğinden ayrılma sürecinde. Çin ile ilgili büyük bir gerçek var. Çin yaklaşık 5 yıldır sermaye alan değil, sermaye ihraç eden bir ülke haline geldi. Bu yol projesi de Avrupa piyasasına entegre olmak için, Çin önderliğinde yapılan bir proje. Türkiye bu projenin iki tarafında da var. Bu projenin bir de kara ayağı var. Çok büyük demir yolları inşa ediliyor. Çinden başlayan, Karadenizin hem kuzeyinden hem güneyinden devam eden yollar yapılıyor. Bu şekilde Avrupaya kısa zamanda nakliye yapılabilecek. Nakliye süresini 32 günden 13-14 güne indirmeye çalışıyorlar. Bu hatlardan bir tanesi de Türkiyeden geçiyor. Türkiye yatırım yapıyor ve projede yer alıyor. Deniz tarafından baktığımızda da Kumport limanının yüzde atmış beşini, Çinli üç büyük devlet firması satın aldı. Antalyada G 20 zirvesi sırasında, iki devlet başkanın imzaları ile duyuruldu bu proje. Çinin Türkiyede yaptığı en büyük yatırımdı bu. Sadece liman ve lojistik değil, tüm sektörlerde ki en büyük yatırımdı Kumportun alınması. Türkiye Deniz İpek Yolunun çok önemli bir projesi haline geldi. Bir de Pire Limanına yaptıkları yatırım var. Pire Limanını uluslararası bir transit liman olarak konumlandırdılar. Bir yandan da Pire ve Yunanistan üzerinden demir yolları ile gelen konteynerleri Avrupanın içlerine doğru götürme projeleri var. Bu Türkiye içinde bir opsiyon. Tabi Türkiye çok büyük bir Pazar. Kumportun satın alınması da Türkiyenin İpek Yoluna dahil olduğunun göstergesi.
Türkiyenin dış ticaretinin çok büyük bir kısmı deniz yolu ile yapılıyor. Türkiyede limanlara çok ciddi yatırımlar yapılıyor. Liman işletmeleri konusunda dünyada ki en büyük 10 sermayeden yedisi, Türkiyede yatırım yapmış durumda. Türk limanları 5 sene sonra ki şartlara bile hazır. Çinin deniz taşımacılığına farklı bir soluk getirecek olan ‘Tek Kuşak Tek Yol diğer adı ile Deniz İpek Yolu Projesinin bir gölgesinin Türkiye üzerinden geçmesi neticesinde Çinin üç büyük devlet firması Türkiyede liman işletmeciliğine çok büyük yatırım yaparken Türkiye ekonomisine katkı sağlayacağı bildiriliyor.
Kumport Liman işletmeleri İcra Kurulu Başkanı Özgür Soy, Türkiyede liman işletmeciliği ve deniz taşımacılığı ile ilgili açıklamalarda bulundu. Liman işletmeciliğinin tamamen Türkiyenin dış ticareti ile bağlantılı bir konu olduğunu kaydeden Özgür Soy, Türkiyenin dış ticaretinin yaklaşık yüzde doksanı deniz yolu ile yapılıyor. Yılın ilk yarısına baktığımızda kurla ilgili fazla bir hareketlilik olmadığı için Türkiyenin dış ticareti kuvvetliydi, genel bir büyüme oldu. Hem ithalatta hem ihracatta büyüme oldu. Bununla beraber limanların iş hacimleri iyiydi. Tüm limanlarda ilk yarıda yüzde on civarı bir büyüme gerçekleşti. İhracatta bir miktar kuvvetlenme bekliyoruz. İhracatçılar daha sıkı çalışıyorlar, atak yapıyorlar, yeni pazarlar kazanmaya çalışıyorlar, bununla beraber ihracatta bir miktar büyüme bekliyoruz dedi.
En büyük on sermayeden yedisi Türkiyede yatırım yaptı
Türkiyede bazı limanların oldukça geliştiğine dikkat çeken Özgür Soy, Türkiye limanları şu an hazırlar, bundan 5 sene sonrasına da hazırlar. Bundan bir 7-8 yıl önce farklı bir tablo vardı. Liman sayısı fazlaydı ama nitelik anlamında limanlar zayıftı. Geleceğe hazır değildik diyorduk ama Türkiyede limanlara ciddi yatırım yapıldı. Hem yerli sermaye hem de yabancı sermayenin ülkeye girişiyle Türkiyede çok büyük yatırımlar yapıldı. Liman işletmeleri konusunda dünyadaki en büyük 10 sermayeden yedisi, Türkiyede yatırım yapmış bulunmakta. Bu yatırımlar sayesinde belli yerlerde kapasite fazlası bile var diyebiliriz. Türkiye limanları geleceğe hazırlar. Önümüzdeki yıl on tane vinç alıyoruz ve bu sayede en büyük gemilere hizmet edebilecek duruma gelecek limanımız. 18 bin konteyneri aynı anda taşıyabilen, 400 metre boyu olan gemileri alabilecek hale geliyoruz. Denizi doldurarak bir miktar daha büyümek istiyoruz. Bununla ilgili izinlere de sahibiz. Bu yatırımları 3 sene içinde yapacağız. Onun dışında biz şu an organik büyümeye odaklıyız. Fırsatlar çıkarsa, şirket alımları da olabilir ifadelerini kullandı.
Stratejik projeye Türkiyede dahil
Çinin şu an dünyada serbest ticaretin bayrağını taşıyan ülke haline geldiğini belirten Soy, sözlerini şöyle tamamladı: İpek yolu projesi yani Bir Kuşak Bir Yol Projesi, Çin Başkanının kendi projesi. Bu proje Dünyaya yayıldı ve birçok yatırımcı buldu. Bu yol projesi ile ilgi ciddi yatırımlar yapılıyor, hatta bir yatırım bankası kuruldu. Türkiyede üyelerden bir tanesi. Bu proje bütün Avrasya kıtasını tek bir pazar haline getirecek bir proje aslında. Çok stratejik bir proje. Eskiden Çin kendini korumak, soyutlamak için Çin Seddini yapmış. Şu an ise tam tersini yapıyor ve Çin, Dünyaya elini uzatıyor. Küreselliğin bayraktarı Çin oldu. Amerika fazla kendi içine kapandı. İngiltere Avrupa birliğinden ayrılma sürecinde. Çin ile ilgili büyük bir gerçek var. Çin yaklaşık 5 yıldır sermaye alan değil, sermaye ihraç eden bir ülke haline geldi. Bu yol projesi de Avrupa piyasasına entegre olmak için, Çin önderliğinde yapılan bir proje. Türkiye bu projenin iki tarafında da var. Bu projenin bir de kara ayağı var. Çok büyük demir yolları inşa ediliyor. Çinden başlayan, Karadenizin hem kuzeyinden hem güneyinden devam eden yollar yapılıyor. Bu şekilde Avrupaya kısa zamanda nakliye yapılabilecek. Nakliye süresini 32 günden 13-14 güne indirmeye çalışıyorlar. Bu hatlardan bir tanesi de Türkiyeden geçiyor. Türkiye yatırım yapıyor ve projede yer alıyor. Deniz tarafından baktığımızda da Kumport limanının yüzde atmış beşini, Çinli üç büyük devlet firması satın aldı. Antalyada G 20 zirvesi sırasında, iki devlet başkanın imzaları ile duyuruldu bu proje. Çinin Türkiyede yaptığı en büyük yatırımdı bu. Sadece liman ve lojistik değil, tüm sektörlerde ki en büyük yatırımdı Kumportun alınması. Türkiye Deniz İpek Yolunun çok önemli bir projesi haline geldi. Bir de Pire Limanına yaptıkları yatırım var. Pire Limanını uluslararası bir transit liman olarak konumlandırdılar. Bir yandan da Pire ve Yunanistan üzerinden demir yolları ile gelen konteynerleri Avrupanın içlerine doğru götürme projeleri var. Bu Türkiye içinde bir opsiyon. Tabi Türkiye çok büyük bir Pazar. Kumportun satın alınması da Türkiyenin İpek Yoluna dahil olduğunun göstergesi.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!