Çeşmeye Bayram Piyangosu: 1 Milyon Tatilci Çeşmede
İzmirin turizm cenneti ilçesi Çeşme, 9 günlük bayram tatilinin başlamasıyla yüzde 100 doluluğa ulaşırken, tatilciler akın akın ilçeye gidince kentin her yerinde bayram bereketi yaşanmaya başladı.
İzmirin turizm cenneti ilçesi Çeşme, 9 günlük bayram tatilinin başlamasıyla yüzde 100 doluluğa ulaşırken, tatilciler akın akın ilçeye gidince kentin her yerinde bayram bereketi yaşanmaya başladı.
Çeşmedeki otel, butik otel ve pansiyonlara günler öncesinden rezervasyon yaptıran tatilciler, tatilin başlamasıyla Çeşmeye akın etti. Şehirlerinde sıcaktan bunalmış tatilcilerin bir bölümü otellerindeki havuzları tercih ederken, büyük bir çoğunluğu ise üç tarafı denizle çevrili olan Çeşmenin incecik kumuyla ünlü plajlarını doldurarak kendilerini serin sulara bıraktı. Alaçatıdaki dünyaca ünlü sörf merkezi ise sörf meraklılarının uğrak mekanı oldu.
Çeşmenin her biri ayrı değerlere sahip uzak mahalleleri de bayram bereketinden faydalanırken, çarşı esnafı, kafe, bar ve restoranlar da hizmet yarışına girdi.
Çeşme olarak hedefi yakaladık
Çeşmenin 2018 yaz sezonunu oldukça güzel geçirdiğini söyleyen Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, yaptığı açıklamada yaz sezonundaki doluluk oranlarının yüksek olduğunu vurgulayarak, Seçim sonrası Çeşmeye büyük talep oluştu. Perşembeden pazara kadar olan süreçte doluluk oranlarımız yüzde 100, diğer günlerde de yüzde 80-90 civarında seyretmiştir ki son 5 yılın doluluk oranlarına baktığımızda, Çeşme olarak hedefi yakalamış durumdayız. 2013 - 2014 yıllarındaki hedeflerimize koşarak ulaştık dedi.
Nitelikli turizm için uğraş veriyoruz
ÇEŞTOB Başkanı Demir, Biz hep 1 milyon turist diye anons ediyoruz; fakat sokakların, otellerin dolmasından çok, gelen konukların Çeşmeye ne kattıkları çok önemli. Çeşmede otel ve restoran fiyatları çok çok ucuz değil. Tabi ki, her otel kendi kalitesinde, her restoran kendi kalitesinde fiyat belirlemekte. Bu fiyat karşılığında da belli bir hizmeti konuklarına sunmaktadır. Bu nedenle Çeşmeyi ziyaret eden tatilciler, bir değer bırakarak Çeşmeden gidiyor. Biz Çeşmede nitelikli turizm için uğraş veriyoruz. Bu güzelliğimizi, sokaklarımızı, denizimizi, Çeşmenin lezzetlerini, antik çağdan kalan yaşam stilini dünyaya Newyork Times ile duyurduk. Çeşmede tecrübesi yüksek turizmciler hizmet veriyor ve işletmecilik yapıyor. Dolayısıyla Çeşme, dünyada en iyi olmak için ciddi değerler koymuştur. Bu hedefi de yakalayacaktır diye konuştu.
Çeşme, 50 yılda ulaşamadığı hedefe son 5 yılda ulaştı
Özellikle Alaçatı, marinalar ve Çeşmenin birbirinden güzel mahallerinin, turizm için mücadele verdiğini vurgulayan Demir, şunları kaydetti:
Çeşme, 50 yılda ulaşamadığı hedefe, son 5 yılda ulaştı. Çok mutluyuz. Müşteri memnuniyetini de sağlayarak, bu hedefleri devam ettirmek ve turizmi sürekli güncel tutmak çabası içerisindeyiz. Çeşme denilince, hep akıllara 3 ay açık, 9 ay kapalı gibi bir imaj geliyor. Artık bu imajdan uzaklaşmaya başladık. Çeşme, eylülde de, ekimde de çok güzel. Çeşme, kasım, aralık, ocak, şubatta termali ile çok daha güzel. Çeşme, mart, nisan, mayısta sörfüyle daha güzel. Alaçatı sokakları 365 gün güzel. Özellikle hafta sonlarında Alaçatı sokaklarını yaz havasında yaşamak mümkün. Dolayısıyla Çeşmede yakın gelecekte 12 ay turizm olacaktır. Şu anda hedefimiz 6-7 ay. Ama önümüzdeki 5 yılda, Çeşmede 12 ay turizmi sağlamanın mücadelesi içinde olacağız.
Bu sene yabancı misafir sayımızda artış var
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Belge de yaptığı açıklamada, Çeşmede doluluğun uzun süredir devam ettiğini vurgulayarak, Doluluk bayramda üst seviyeye ulaştı. Maalesef bayramda yerimiz yok; ancak bu sadece bayram ile sınırlı değil. Çeşme, her mevsimi, her ayı ayrı güzellikte yaşanan bir yer. Özellikle de Eylül ayı ve Ekim ayını, geçen yıla göre yüzde 30 farkla kapatacağımızı, şu andaki rezervasyon rakamları ile görebiliyoruz. Bu konuda inancımız da tam. Çeşme, kendine münhasır bir yer. Havasıyla, suyuyla, deniziyle, hizmetiyle başka hiçbir yere benzemiyor. Bunun karşılığını Çeşme yavaş yavaş buluyor. Bulmaya da devam edecek. Ben, Çeşmenin bunu önümüzdeki yılların da daha da genişleterek, termal turizm ile de süsleyeceğini ve önünün çok açık olduğunu düşünüyorum. Bu sene yabancı misafir sayımızda artış var. Gözle görülebiliyor. Almanı, Çinlisi, Hollandalısı, Rusu, Ukraynalısı, Japonu, hepsi Çeşmede. Önümüzdeki sene daha fazla Japon turist bekliyoruz. Bu sene Çinliler ikinci sıraya yerleşti. Air Arabia, Dubaiden İzmire direk uçuşlara başladı. Bundan sonra Çeşmenin sadece iç pazarda değil, dış pazarda da talep göreceğine ve çok farklı yerlere gideceğine inanıyorum şeklinde konuştu.
Çeşmedeki otel, butik otel ve pansiyonlara günler öncesinden rezervasyon yaptıran tatilciler, tatilin başlamasıyla Çeşmeye akın etti. Şehirlerinde sıcaktan bunalmış tatilcilerin bir bölümü otellerindeki havuzları tercih ederken, büyük bir çoğunluğu ise üç tarafı denizle çevrili olan Çeşmenin incecik kumuyla ünlü plajlarını doldurarak kendilerini serin sulara bıraktı. Alaçatıdaki dünyaca ünlü sörf merkezi ise sörf meraklılarının uğrak mekanı oldu.
Çeşmenin her biri ayrı değerlere sahip uzak mahalleleri de bayram bereketinden faydalanırken, çarşı esnafı, kafe, bar ve restoranlar da hizmet yarışına girdi.
Çeşme olarak hedefi yakaladık
Çeşmenin 2018 yaz sezonunu oldukça güzel geçirdiğini söyleyen Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, yaptığı açıklamada yaz sezonundaki doluluk oranlarının yüksek olduğunu vurgulayarak, Seçim sonrası Çeşmeye büyük talep oluştu. Perşembeden pazara kadar olan süreçte doluluk oranlarımız yüzde 100, diğer günlerde de yüzde 80-90 civarında seyretmiştir ki son 5 yılın doluluk oranlarına baktığımızda, Çeşme olarak hedefi yakalamış durumdayız. 2013 - 2014 yıllarındaki hedeflerimize koşarak ulaştık dedi.
Nitelikli turizm için uğraş veriyoruz
ÇEŞTOB Başkanı Demir, Biz hep 1 milyon turist diye anons ediyoruz; fakat sokakların, otellerin dolmasından çok, gelen konukların Çeşmeye ne kattıkları çok önemli. Çeşmede otel ve restoran fiyatları çok çok ucuz değil. Tabi ki, her otel kendi kalitesinde, her restoran kendi kalitesinde fiyat belirlemekte. Bu fiyat karşılığında da belli bir hizmeti konuklarına sunmaktadır. Bu nedenle Çeşmeyi ziyaret eden tatilciler, bir değer bırakarak Çeşmeden gidiyor. Biz Çeşmede nitelikli turizm için uğraş veriyoruz. Bu güzelliğimizi, sokaklarımızı, denizimizi, Çeşmenin lezzetlerini, antik çağdan kalan yaşam stilini dünyaya Newyork Times ile duyurduk. Çeşmede tecrübesi yüksek turizmciler hizmet veriyor ve işletmecilik yapıyor. Dolayısıyla Çeşme, dünyada en iyi olmak için ciddi değerler koymuştur. Bu hedefi de yakalayacaktır diye konuştu.
Çeşme, 50 yılda ulaşamadığı hedefe son 5 yılda ulaştı
Özellikle Alaçatı, marinalar ve Çeşmenin birbirinden güzel mahallerinin, turizm için mücadele verdiğini vurgulayan Demir, şunları kaydetti:
Çeşme, 50 yılda ulaşamadığı hedefe, son 5 yılda ulaştı. Çok mutluyuz. Müşteri memnuniyetini de sağlayarak, bu hedefleri devam ettirmek ve turizmi sürekli güncel tutmak çabası içerisindeyiz. Çeşme denilince, hep akıllara 3 ay açık, 9 ay kapalı gibi bir imaj geliyor. Artık bu imajdan uzaklaşmaya başladık. Çeşme, eylülde de, ekimde de çok güzel. Çeşme, kasım, aralık, ocak, şubatta termali ile çok daha güzel. Çeşme, mart, nisan, mayısta sörfüyle daha güzel. Alaçatı sokakları 365 gün güzel. Özellikle hafta sonlarında Alaçatı sokaklarını yaz havasında yaşamak mümkün. Dolayısıyla Çeşmede yakın gelecekte 12 ay turizm olacaktır. Şu anda hedefimiz 6-7 ay. Ama önümüzdeki 5 yılda, Çeşmede 12 ay turizmi sağlamanın mücadelesi içinde olacağız.
Bu sene yabancı misafir sayımızda artış var
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Belge de yaptığı açıklamada, Çeşmede doluluğun uzun süredir devam ettiğini vurgulayarak, Doluluk bayramda üst seviyeye ulaştı. Maalesef bayramda yerimiz yok; ancak bu sadece bayram ile sınırlı değil. Çeşme, her mevsimi, her ayı ayrı güzellikte yaşanan bir yer. Özellikle de Eylül ayı ve Ekim ayını, geçen yıla göre yüzde 30 farkla kapatacağımızı, şu andaki rezervasyon rakamları ile görebiliyoruz. Bu konuda inancımız da tam. Çeşme, kendine münhasır bir yer. Havasıyla, suyuyla, deniziyle, hizmetiyle başka hiçbir yere benzemiyor. Bunun karşılığını Çeşme yavaş yavaş buluyor. Bulmaya da devam edecek. Ben, Çeşmenin bunu önümüzdeki yılların da daha da genişleterek, termal turizm ile de süsleyeceğini ve önünün çok açık olduğunu düşünüyorum. Bu sene yabancı misafir sayımızda artış var. Gözle görülebiliyor. Almanı, Çinlisi, Hollandalısı, Rusu, Ukraynalısı, Japonu, hepsi Çeşmede. Önümüzdeki sene daha fazla Japon turist bekliyoruz. Bu sene Çinliler ikinci sıraya yerleşti. Air Arabia, Dubaiden İzmire direk uçuşlara başladı. Bundan sonra Çeşmenin sadece iç pazarda değil, dış pazarda da talep göreceğine ve çok farklı yerlere gideceğine inanıyorum şeklinde konuştu.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!