Türkiyenin Garaj Hikayesi: 16 Metrekarelik İş Yerinden 90 Ülkeye İhracata
Amerikanın teknoloji devlerinin garaj hikayelerinin bir benzeri de Türkiyede ortaya çıktı. 16 metrekarelik bodrumda 4 üniversite arkadaşının kurduğu reseliva.com, 11 yılda dünyanın 90 ülkesine rezervasyon motoru ve kanal yönetimi hizmeti…
Haber Merkezi
Amerikanın teknoloji devlerinin garaj hikayelerinin bir benzeri de Türkiyede ortaya çıktı. 16 metrekarelik bodrumda 4 üniversite arkadaşının kurduğu reseliva.com, 11 yılda dünyanın 90 ülkesine rezervasyon motoru ve kanal yönetimi hizmeti ihraç eder hale geldi. Bugüne kadar yatırımcı almayan firma, yüzde 100 yerli yazılım ihraç ediyor.2007 yılında Boğaziçi Üniversitesi mezunu 4 arkadaşın kişisel bilgisayarlarıyla bir bodrum katında tuttukları 16 metrekarelik alanda yazılım üretmeye başlayan reseliva.com, şu anda Erciyes Teknoparkta 90 ülke ve binin üzerinde otele rezervasyon motoru ve kanal yönetimi hizmeti veren bir firma haline geldi. Reseliva.comun başarılı geçmişi, her ne kadar Amerikanın teknoloji devlerinin garaj hikayelerini anımsatsa da firma Amerikadakilerden farklı olarak hiç yatırım almadan ve yüzde 100 yerli bir yazılımı ihraç ederek büyüme sağladı.Reseliva kurucu ortağı Kürşat Abalı, başarılarının altında yatan nedenleri şöyle sıraladı:“Yazılımın hatasız çalışması, otellerin ihtiyaçlarını karşılaması başarımızdaki en önemli etkenlerden biri. Yazılımı geliştirirken tamamen masa başında çalışmadık, otelcileri bu süreçlere dahil ettik. Her aşamasında onların görüşlerini aldık, ihtiyaçlarına göre tasarımlar yaptık. Bu yüzden Reseliva otelciler tarafından çok tercih edilen bir yazılım oldu. Pazarlamamız da kulaktan kulağa pazarlama yöntemiyle gelişti. Ayrıca yurt dışında çok tercih edilmemizin nedeni de programımızın 23 farklı dilde hizmet veriyor olması. Başvuru süreçlerinin tamamen online olması ve arada insan faktörünün olmaması da hızlı bir şekilde büyümemize katkı sundu.”2017de 1,5 milyon TLnin üzerinde ihracat2017 yılında 1,5 milyon TLnin üzerinde ihracat rakamına ulaştıklarını belirten Abalı, bu yılki hedeflerinin geçen yıla oranla yüzde 80e yakın bir artış olduğunu kaydetti. Halihazırda Yunanistanda, Brezilyada, Kenya başta olmak üzere bazı ülkelerde yerel ortaklarla çalıştıklarını belirten Abalı, bundan sonra daha hızlı büyüme kaydetmek için yurt dışında belli noktalarda ofis açmayı, Türkiyede de bölge temsilciliği ağı kurmayı planladıklarını ifade etti. Reselivanın yüzde 100 yerli bir yazılım olduğunun altını çizen Abalı, “Reseliva Türkiyede kanal yönetiminde ve rezervasyon motorunda şu anda pazar lideridir. Yurt dışında da daha fazla ülkeye satış yapan yüzde 100 yerli bir yazılımdır. Bizim otelcilerimiz ve bizler yurt dışındaki yazılımları kullanıyoruz. Reseliva buna son vermek istiyor. Hem Türkiyedeki otellerimizin ihtiyaçlarını karşılıyoruz hem de akışı tersine çevirip teknoloji yurt dışına ihraç ediyoruz” ifadelerini kullandı.