Terzioğlu: “30A Yakın Telekom Operatörüyle Dijital Hizmetler Alanında İş Birliği Yapmak İçin Görüşüyoruz”

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 300ü aşkın telekom operatörünün üst düzey yöneticisi, standardizasyon kurumlarının yetkilileri ve sektör analistlerinin katıldığı Almanyadaki OTF2018 etkinliğinde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Farklı kıtalardan…

Haber Merkezi
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 300ü aşkın telekom operatörünün üst düzey yöneticisi, standardizasyon kurumlarının yetkilileri ve sektör analistlerinin katıldığı Almanyadaki OTF2018 etkinliğinde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Farklı kıtalardan 30a yakın telekom operatörüyle dijital hizmetler alanında iş birliği yapmak için görüşüyoruz” dedi.Almanyanın Münih kentinde gerçekleştirilen, telekomünikasyon sektöründeki gelişmeler ışığında geleceğe yönelik beklentilerin ele alındığı Operations Transformation Forum 2018 (OTF2018) etkinliğinde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu büyümenin ancak dijital ekonomiler oluşturarak sağlanabileceğine dikkat çekti. Terzioğlu, Lifecell Ventures ile dijital uygulamaların ihracatı için global operatörlerle iş birliği aşamasında olduklarını açıkladı.Turkcellin dijital ihracat döneminin genişleyerek devam ettiğini kaydeden Terzioğlu, “Şirketimizin dijital hizmet ve teknolojilerini Lifecell Ventures ile tüm dünyayla paylaşıyoruz. Bunların arasında Afrikadan, Karayiplerden, Nepalden, Amerikanın Latin tarafından ve Doğu Avrupadan operatörler de bulunuyor. Güneydoğu Asyadan Karayiplere farklı kıtalardan şirketler, dijital hizmetlerimizi inceliyor, dijital ekonomiye katkı sağlayan hikayemizi dinliyor. Bu alanda 30 farklı operatörle işbirliği için görüşmelerimiz sürüyor” açıklamasında bulundu.Tamamı Türk mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibiyle oluşturulan ürün ve hizmetlerin Lifecell Ventures ile dünyaya açıldığına dikkat çeken Terzioğlu, “Özellikle gelişmekte olan pazarlarda, böyle bir ekibe veya altyapıya sahip olmayan operatörler için bu tür işbirliklerine yatırım yapmak için en doğru zaman” diye vurguladı.“Dijital operatör olmak bizim için başarıya giden bir formül”Terzioğlu, Turkcellin ‘dijital ihracat döneminin en somut örneğinin Moldovalı Moldcellin olduğunu belirterek operatörün müşterilerine BiP ve lifeboxı aynı isimle dijital servis olarak sunduğunu hatırlattı. Terzioğlu, “Bu örnek, dijital hizmetlerimizin küreselleşmesine yönelik büyük bir adım” dedi.Sadece son iki yılda Turkcellin bu modelle gelirlerinde yüzde 52lük büyüme yaşandığının altını çizen Terzioğlu, “Dijital operatör olmak bizim için başarıya giden bir formüldür” diye ekledi.Terzioğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü:“Turkcellin gündeminde artık katma değer yaratan yazılım ve uygulamalar var. Bugün ve yakın gelecekte seyahat hizmetlerinden oyun ve eğlenceye, eğitim ve sağlıktan finansal ödeme sistemlerine kadar birçok alanda dijital hizmet ve içerik oluşturmak için farklı oyuncularla işbirliği yapmak gerek. Bu, aynı zamanda yeni iş modellerini de beraberinde getiriyor. IoT ve diğer dijital teknolojilerle güçlenen bu yeni Endüstri 4.0 sisteminin en önemli aktörlerinden birisi telekom olacak. Çünkü iletişim sektörü, içinde bulunduğumuz Endüstri 4.0 dönüşümünün taşıyıcısı. Telekomünikasyon bugüne kadar bir bileşendi, bundan sonra tüm sektörlerin yapı taşı olacak.”