Kobilerin Önündeki Yeni Açılım: E-İhracat
Türkiyedeki e-ticaret hacmi yıllık 45 milyar TL seviyelerine dayandı. E-ticaretin önemli bir bölümünü oluşturan online perakende satışlar ise geçen yıl yüzde 31 büyüyerek 14,7 milyar TLlik hacime ulaştı. Ancak KOBİlerin…
Haber Merkezi
Türkiyedeki e-ticaret hacmi yıllık 45 milyar TL seviyelerine dayandı. E-ticaretin önemli bir bölümünü oluşturan online perakende satışlar ise geçen yıl yüzde 31 büyüyerek 14,7 milyar TLlik hacime ulaştı. Ancak KOBİlerin online perakendeden aldığı pay, yok denecek kadar az. KOBİlerin önündeki yeni açılım, e-ihracat ile Avrupaya satış yapmak.Küresel B2B ticaret platformlarına rakip olarak Mayıs 2018de hizmet vermeye başlayan Xpann.comun Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği araştırmaya göre, KOBİler Türkiyedeki ihracatın yüzde 55ini, ithalatın yüzde 38ini ve toplam cironun da yüzde 62sini üretiyor. Perakendenin yüzde 99unu ve sektördeki istihdamın yüzde 80ini oluşturan KOBİlerin e-ticaretten aldığı pay ise yok denecek kadar az. Oysa Avrupalı KOBİlerin e-ticaretteki payı yüzde 14,5.Türkiyedeki KOBİlerin e-ticaretten pay alamamasının temel nedenini dijital dönüşümün sağlanamaması olduğunu belirten Xpann.com Kurucusu Bayram Filikci, “KOBİler Türk ekonomisinin temel direği. E-ihracat yapabilen KOBİler, iç pazarın kırılganlıklarından etkilenmeden büyüyor. Biz de firma olarak, şirketler arasında ihracat ve ithalat yapılmasına imkan tanıyan bir online pazar yeriyiz. Türkiyenin dış ticaret hacminde ilk sırada yer alan Avrupaya odaklandık. Ücretsiz kayıt olanağı sunarak KOBİlerin ürünlerini listelemesine ve satış yapmasına yardımcı oluyoruz. Her kullanıcı için sağladığımız ücretsiz mikro sitenin yanında ödeme ve nakliye süreçlerinde de KOBİleri yalnız bırakmıyoruz” dedi.E-ihracatta hedef ABAvrupa Birliği (AB) ülkelerinin Türk KOBİleri için büyük bir potansiyele sahip olduğunu ifade eden Filikci, şunları aktardı: “800 milyonu aşan nüfusu ve yüzde 74lük internet penetrasyonuyla AB, e-ihracat potansiyeli en yüksek pazarlardan biri olarak öne çıkıyor. Türkiye ile benzer şekilde, tüm Avrupadaki işletmelerin yüzde 99unu KOBİler oluşturuyor. Avrupalı KOBİlerin yüzde 14,5i e-ticaret yaparken, yüzde 7,5i yurt dışına satış yapıyor. Tüketicilerinin dünya ortalamasının üzerindeki e-ticaret alışkanlıkları ve 450 milyar euroluk e-ticaret hacimiyle AB ülkeleri, Türkiyedeki üreticilerin e-ihracata yönelim sürecini hızlandırmalı. Özellikle İngiltere 142 milyar euro, Almanya 80 milyar euro ve Fransa 67 milyar euro ile Avrupa e-ticaret pazarının yüzde 60ını oluşturuyor”.“KOBİler yaşayabilmek için e-ihracaata yönelmeli”E-ticaret, klasik perakendecilikten farklılaşarak birçok mali yük ve prosedürü ortadan kaldırıyor. Dijital çağa ayak uydurmak isteyen üreticiler için büyük bir fırsat sunan Xpann, gelişmiş yapay zeka algoritmaları sayesinde, alıcılar için akıllı arama ve filtreleme seçeneklerinin yanı sıra ürün önerisinde de bulunuyor. Xpann.comun Global B2B ticaret sitelerinden farklı olarak ödeme alma ve lojistik desteği sağlandığını belirten Bayram Filikci, “Çindeki veya Amerikadaki bir satıcı binlerce kilometre ötedeki müşterisine ürünü istediği gibi gönderebiliyor. Buralardaki insanlara böyle bir altyapı sağlanmış. Biz ise Xpann olarak ülkemizin üreticilerini ve güzelliklerini Avrupaya açmayı planlıyoruz. Malatyadaki kuru kayısı üreticisinden İzmitteki yedek parçacıya kadar tüm üreticilerimizi, Stockholmden Lizbona tüm Avrupalı tüketicilerle buluşturacağız” dedi.