Japonyaya İhracatta En Büyük Artış Zeytinyağında Oldu
Japonya pazarında Türk gıda ürünlerini tanıtmak ve ihracatını arttırmak amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri tarafından yürütülen “Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality Projesi” meyvelerini vermeye başladı.
Haber Merkezi
Japonya pazarında Türk gıda ürünlerini tanıtmak ve ihracatını arttırmak amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri tarafından yürütülen “Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality Projesi” meyvelerini vermeye başladı.Ticaret Bakanlığının desteğiyle Türk gıda ürünlerinin tanıtımı amacıyla Japonyada 2 yıldır “Discover Turkish Food” isimli aktiviteler ile Turquality Projesine hayat verdiklerini anlatan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, proje kapsamında Japonyada tanıtımı yapılan gıda ürünlerinin ihracatının 2018 yılının Ocak ?? Ağustos döneminde Türkiye genelinde yüzde 36 artışla 97 milyon dolara ulaştığını kaydetti.Turquality Projesinin katkıları ile, Egeli ihracatçıların Japonyaya ihracatı ise; yüzde 59 artış gösterdi. Ege İhracatçı Birliklerinin Japonyaya gıda ihracatı 17.8 milyon dolardan 28.3 milyon dolara yükseldi.Ticaret Bakanlığı Turquality Projesini örnek proje kabul etti“Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality Projesinde Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliğinin güçlerini birleştirerek sinerji oluşturduklarını dile getiren Celep, anılan projenin Ticaret Bakanlığı tarafından 2019 yılı eylem planına örnek proje olarak alındığı bilgisini de paylaştı.Turquality Projesinde 2 yılda neler yapıldı?Ege İhracatçı Birliklerinin Türk gıda ürünlerinin tanıtımı ve ihracatını arttırmak için 2 yıl önce Turquality Projesine start verdiğini dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, Japonya faaliyetlerinin ilkini 15 Haziran 2016 tarihinde Tokyoda, Michelin Yıldızlı Şef Akihiko Muratanın Türk gıda ürünleri ile Japon damak tadına uygun olarak geliştirdiği 5 farklı yemek tarifinin Tokyo basınından, bloggerlardan, otel yöneticilerinden, tedarikçilerden, ithalatçılardan ve market zinciri yöneticilerinden oluşan davetlilere ikram edildiği basın lansmanı ve tadım etkinliği ile gerçekleştirdiklerini kaydetti.Japonyada Turquality Projesi kapsamında ikinci tadım etkinliğini, 24 Kasım 2016 tarihinde Tokyoda Conrad Tokyo Otelinde, Japonyanın ünlü şefi Chef Masayuki Okuda tarafından Türk gıda ürünleri ile Japon damak tadına göre hazırlanan menülerle gerçekleştirdikleri bilgisini veren Celep, “Şef Okuda tarafından 6 tarif geliştirildi. Menülerde; kuru incir, kuru üzüm, kuru kayısı, domates salçası, kuru domates, defne, kekik, adaçayı, bulgur, makarna, zeytin, zeytinyağı, tahin, susam, buğday gibi ürünlerimiz kullanıldı” şeklinde konuştu.Foodex Fuarı, Turquality Projesinin itici gücü olduJaponyanın en büyük gıda fuarı olan ve Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri tarafından 20 yılı aşkın süredir başarıyla gerçekleştirilen Foodex Japon Gıda Fuarı ile Turquality Projesinin etkinliklerini birleştirdiklerini ve güzel bir sinerji ortaya çıktığını ifade eden Celep, 2017 ve 2018 yıllarında Mart ayında Foodex Fuarı sırasında Türkiyenin Tokyo Büyükelçiliği ev sahipliğinde Tadım etkinlikleri düzenlediklerini, tadım etkinliklerine Japon kamu temsilcileri,fuar katılımcısı Türk firmaları, ithalatçılar, basın mensupları, bloggerlardan oluşan 200 kişilik heyetlere Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon yemekleri ikram ettiklerini kaydetti.COOKPADte Türk Mutfağı kurulduTürk gıda ürünlerinin Japonyada tanıtılması amacıyla, Japonyanın en büyük yemek tarifi sitesi COOKPADte Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon damak tadına uygun tariflerin yer aldığı “Türk Mutfağı” açıldı. Burada, bulgurlu dolmadan, kuru domates salatasına, mercimek çorbasından aşureye kadar birbirinden farklı 40 yemek tarifinin yapılışı Japonca anlatıldı. Ayrıca, Türk gıda ürünlerinin besin değerleri ve sağlığa faydalarına değinildi.Japonya faaliyet gösteren www.discoverturkishfood.com isimli web sitesi, “Discover Turkish Food” uzantılı, Facebook, Instagram ve Twitter sosyal medya hesapları 2016 yılı Mart ayından bu yana yayında. Japonca olan web sitesinde yemek tarifleri yanında, Türk gıda ürünlerine ilişkin bilgiler, üretim bölgeleri, ürünlerin sağlığa faydaları, kullanım alanları gibi bilgilere yer veriliyor.Japonyaya ihracatta en büyük artış zeytinyağında olduJaponyaya yönelik yürütülen Turquality Projesi kapsamındaki ürünlerin ihracat performansına bakıldığında, zeytinyağı ihracatı zirvede yer aldı. 2017 yılının Ocak ?? Ağustos döneminde Japonyaya 3 milyon 172 bin dolarlık zeytinyağı ihraç etmişken, 2018 yılının 8 aylık diliminde yüzde 105lik artışla 6 milyon 504 bin dolarlık altınsıvı ihraç etme başarısı gösterdik.Japonyaya gıda ihracatında aslan payını ise 51 milyon 577 bin dolarlık tutarla Hububat, Bakliyat ve Yağlı Tohumlar sektörü aldı. Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar sektörünün Japonyaya ihracatı yüzde 14 artış gösterirken, Turquality Projesi kapsamında Japonyaya yapılan ihracatın yüzde 53ünü tek başına gerçekleştirdi. İhracat artış hızında Zeytinyağı sektörünü yüzde 82lik ihracat artışıyla kuru meyve ürünleri takip etti. Kuru meyve ihracatı 2017 yılının Ocak ?? Ağustos döneminde 7 milyon 957 bin dolar iken, 2018 yılının aynı döneminde 14 milyon 482 bin dolara yükseldi. Japonyaya 2018 yılının Ocak ?? Ağustos döneminde; Meyve Sebze Mamulleri ihracatı yüzde 68lik artışla 13 milyon dolardan 22 milyon dolara çıkarken, odun dışı orman ürünleri ihracatı yüzde 26lık artışla 2 milyon 208 bin dolar oldu.Turquality Projesi Yeni Dünyaya açılıyorEge İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, Ege İhracatçı Birliklerinin 2 yıldır Japonya ve Güney Kore pazarlarında Türk gıda ürünlerinin tanıtımını ve ihracatını arttırmak amacıyla başarıyla yürüttüğü “Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality Projesi”nin, bundan sonraki süreçte dünyanın en büyük gıda ithalatçısı Amerika Birleşik Devletlerinde sürdürüleceği müjdesini verdi. Celep, “Ege İhracatçı Birliklerinin ABDde 20 yılı aşkın süredir başarılı bir şekilde Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu gerçekleştirdiği New York Fancy Food Gıda Fuarı ile eşgüdüm içinde Turquality Projesini yapmak istiyoruz. ABD, yıllık 150 milyar dolarlık gıda ürünleri ithal ediyor. Bu pazarda 900 milyon dolar seviyesinde olan ihracatımızı 2 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. ABD pazarında yazacağımız yeni başarı hikayesinde Turquality Projesinin yeri büyük olacak” diyerek sözlerini noktaladı.