Fransızların Tercihi Türk Konfeksiyon Ürünleri
Fransızların tercihi Türk konfeksiyon ürünleri oldu. Dünyanın en prestijli tekstil ve hazır giyim fuarı olarak kabul edilen Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarına 29 firma ile katılan Türk Hazır Giyim…
Haber Merkezi
Fransızların tercihi Türk konfeksiyon ürünleri oldu. Dünyanın en prestijli tekstil ve hazır giyim fuarı olarak kabul edilen Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarına 29 firma ile katılan Türk Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörüne Fransızların ilgisi, Türk ihracatçılarının yüzünü güldürdü.Fransaya 2018 yılının Ocak-Eylül döneminde 680 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Türk konfeksiyon sektörü, Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarından aldığı moralle 1 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerliyor. Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarının Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği olarak 7. kez gerçekleştirdiklerini belirten Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, fuara Türkiyeden bugüne kadarki en yüksek katılımı organize ettiklerini kaydetti.Fransada başarılı bir fuara imza attıkları bilgisini veren EHKİB Başkanı Sertbaş, Premiere Vision (PV) Manufacturing Paris Fuarına katılan Türk firmaları ile yaptığımız görüşmelerde firmalarımızın geneli fuarın kendileri için olumlu geçtiğini, yeni iş bağlantıları kurduklarını ve 2019 yılının Şubat ayında gerçekleşecek fuarda da yer almak istediklerini iletti. Bu tür başarılı fuar katılımlarıyla Türk konfeksiyon sektörünün 2023 hedeflerine ulaşmasını sağlayacağız dedi.EİB Moda Tasarım Yarışması finalistleri de fuardaydıParisin dünyanın en önemli moda merkezlerinden biri olduğuna dikkati çeken Sertbaş, PV Manufacturing Paris Fuarında Türk firmalarının sonbahar-kış 2019-2020 sezonu koleksiyonlarını dünyanın dört bir tarafından gelen alıcılara sunma fırsatı yakaladıklarını dile getirdi. Sertbaş, EİB 13. Moda Tasarım Yarışması finalistlerinden 5 tanesinin PV Fuarını ziyaret etmelerine olanak sağladık. EİB Moda Tasarım Yarışması, Türk moda sektörüne genç ve yetenekli tasarımcılar kazandırıyor. Bu tasarımcılarımızın dünyanın moda merkezine yaptıkları ziyaretin gelişimlerine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Bu ziyaretin meyvelerini önümüzdeki dönemde toparlayacağız diye konuştu.Fransanın 2017 yılında 22,5 milyar dolar konfeksiyon ürünleri ithal ettiği bilgisini veren EHKİB Başkanı Sertbaş şöyle devam etti:Türkiye Fransanın konfeksiyon ithalatında yüzde 6lık pay ile dünyada 4., Avrupada ise 2. büyük tedarikçi konumunda. Türkiyenin Fransaya konfeksiyon ihracatı 2018 yılının Ocak-Eylül döneminde yüzde 9 artarak 680 milyon dolara yükseldi. Fransa, Türkiyenin konfeksiyon ürünleri ihracatında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollandanın ardından 5. büyük pazar konumunda bulunuyor. Hedefimiz Fransaya ihracatta 2018 yılını 1 milyar doların üzerinde ihracatla kapatmak.