Endüstriyel Mutfakta Hedef 2 Milyar Dolar

Endüstriyel mutfak ürünleri sektöründe hızlı büyüyen Türkiye, ihracatta en önemli rakiplerinden İspanyayı geçerek Avrupada ikinci sıraya oturdu. Sektörün 2018 ihracat hedefinin 2 milyar dolar olduğunu söyleyen İstanbul Demir ve Demir…

Haber Merkezi
Endüstriyel mutfak ürünleri sektöründe hızlı büyüyen Türkiye, ihracatta en önemli rakiplerinden İspanyayı geçerek Avrupada ikinci sıraya oturdu. Sektörün 2018 ihracat hedefinin 2 milyar dolar olduğunu söyleyen İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçılar Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, mevcut pazarları geliştirip Türki Cumhuriyetler, Uzakdoğu ve Latin Amerika gibi yeni pazarlarla bu rakamı daha da yukarılara taşımak istediklerini ifade etti.Türkiyede endüstriyel mutfak ürünleri pazarının son yıllarda büyüme trendi içerisinde olduğunu söyleyen İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, sektör olarak 125 ülkeye ihracat yaptıklarını açıkladı. Endüstriyel mutfak sektörünün artık sadece turizme dönük olmadığının altını çizen Öztiryaki, Türkiyede iç turizm de hızla gelişiyor ve çeşitleniyor. Eskiden bazı şehirlerde kalınacak otel bulunamazdı ama artık gelinen noktada yoğun talep nedeniyle oteller yetmez hale geldi. Gastronomiye olan ilginin artması da sektörü besliyor. Bunun yanında ülkemizde yeme içme kapasiteleri değişti, lokantalar artmaya başladı. Türkiyede genç nüfusun ilgi alanı değiştikçe bununla birlikte kafe kültürü çok hızlı gelişti. Kültürler geliştikçe Türkiyede bu işe hizmet eden sektörler de büyümeye başladı. Türkiyede sektörümüzde artık yapılmayan malzeme bulunmuyor dedi.İspanyayı geçtik hedef İtalyaTürkiyenin endüstriyel mutfak ihracatında en önemli rakiplerinden biri olan İspanyayı geride bıraktığını ve yıl sonunda sektörün 2 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşacağını anlatan Öztiryaki, Avrupada İtalyadan sonra ikinci sırada yer alıyoruz. İspanya artık ihracat yaptığımız ülkeler arasına girdi. İtalya da yakın zamanda bu listeye girecek dedi.Öztiryaki, ihracatta yaşanan artışa karşın Türkiyenin halen katma değerli üründe ve markalaşma konusunda yapması gerekenler bulunduğunun da altını çizdi. Endüstriyel mutfak sektörünün içerisinde yer aldığı tüm mutfak ekipmanları sektörü ile ilgili rakamları da paylaşan Öztiryaki, bu sektörün dünya genelindeki toplamının 200 milyar dolar seviyesinde olduğunu kaydetti. Türkiyenin 4 milyar dolar ihracat ile toplam pastadan yüzde 2 pay aldığını ve dünyada 10uncu sırada bulunduğunu ifade eden Öztiryaki, 10 sene içerisinde hedefimiz ilk beş içerisine girmek ifadelerini kullandı.Latin Amerikaya ihracat yüzde 50 artacakTürkiyenin en önemli üç ihracat pazarının Almanya, İngiltere ve Fransa olduğunu ve ihracatın yarısının Avrupaya gerçekleştirildiğini belirten Öztiryaki, şöyle devam etti: Hedefimiz bu ülkelerdeki payımızı artırıp aynı zamanda diğer pazarlara da ulaşmak. Türki Cumhuriyetleri, Uzak Doğu, Latin Amerika ve Afrika hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. Son dönemde Latin Amerikada yaptığımız çalışmalar ve ziyaretler meyvesini vermeye başladı. Biz burada Türkiyeye karşı var olan pozitif algının üzerine yeni bir ilişki inşa ediyoruz ve ihracatta yüzde 50lik bir artış yaşanmasını bekliyouz. Bölgede özellikle fiyat, kalite ve hızlı servis ile ön plana çıkıyoruz.Fuar 100 milyon dolarlık ihracat fırsatı oluşturacakYaklaşık 800 firmanın katılımı ile kapılarını açan HOSTECH by TUSİD 23üncü Uluslararası Otel, Restoran, Kafe, Pastane Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarını da değerlendiren Öztiryaki, fuara yoğun bir yabancı ilgisinin olduğunu vurguladı.30 bin metrekarelik alanda bütün salonların dolduğunu kaydeden Öztiryaki, Dernek üyeleri olarak bütün networkümüzü bir havuzun içerisine koyduk ve dernek bu havuzun içerisinden misafirleri Türkiyeye davet etti. Ekonomi Bakanlığından da destek aldık. Fuarımızı ziyaret eden çok sayıda yabancı iş insanı ve alım heyeti bulunuyor. Ben bu fuarın yaklaşık 100 milyon dolarlık yeni ihracat fırsatı oluşturacağını düşünüyorum ifadesini kullandı.